معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در نشست آغاز بکار کمیسیون مشترک مرزی ایران و افغانستان ضمن سپاس از کمک ها و میزبانی ایران از مهاجرین، از موضع قوی ایران در حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در نشست آغاز بکار کمیسیون مشترک مرزی ایران و افغانستان ضمن سپاس از کمک ها و میزبانی ایران از مهاجرین، از موضع قوی ایران در حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان قدردانی کرد.

میرویس ناب در این نشست افزود: برگزاری این نشست پس از هفت سال گام ارزشمندی برای توسعه همکاری‌های دو کشور بوده و برای رفع مشکلات و ارائه پیشنهادها برای توسعه مبادلات بین دو کشور از جمله در بخش مرزی می‌باشد.

وی از هیات دو کشور خواست که در فضای دوستانه و مثبت در زمینه همکاری‌های مختلف در امتداد مرز به تفاهم جدید و موثر دست ‌یابند.

معاون وزارت خارجه افغانستان اضافه کرد که در این نشست در مورد برنامه کاری منظم برای نوسازی علایم مرزی، تجدید قرارداد ۱۳۳۵ مرزی بین دو کشور و افتتاح پل دوم میلک در نیمروز بحث صورت گیرد.

بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در این نشست گفت که خوشحالیم این جلسه را بعد از سال‌ها برگزار می‌کنیم و کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌های روابط دو کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

امینیان افزود که یقین داریم در این نشست به نتایج خوب دست خواهیم یافت و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم خیلی از مشکلات و موانع فراراه توسعه مبادلات مرزی را در مرز دو کشور رفع کنیم.

سفیر ایران با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی میان دو کشور گفت: باید به مشکلات بزرگتری مانند قاچاق مواد مخدر و انسان در مرزها توجه جدی کنیم.

امینیان با اشاره به وضعیت فعلی حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور افزود:‌ امیدوارم که این کمیسیون راه‌های توسعه و گسترش مبادلات ترانزیتی  و حمل و نقل را توسعه بیشتری بخشد.

معاون وزارت خارجه افغانستان نیز در ادامه نشست ابراز امیدواری کرد گفتگوها روی مسایل مرزی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و دلخراش، مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر و دیگر موارد نتایج خوبی حاصل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار