فرماندار رشت امروز در نشست ساماندهی کودکان کار و متکدیان از شناسایی ۱۲۵ کودک کار در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت امروز در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و متکدیان بر ضرورت هرچه بیشتر توجه به کودکان کار تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها در حال حاضر ۱۲۵ کودک کار در استان شناسایی شده اند که باید برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، طرح‌ها و اقدام‌ها کاربردی باشد.

او  با اشاره به اینکه اغلب کودکان کار وقتی از امکانات و محبت خانواده دور هستند دچار آسیب اجتماعی می‌شوند، افزود:کاربردی بودن طرح و برنامه می‌تواند در کاهش بسیاری از بزه کاری و معضلات اجتماعی موثر باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه باید نگاه پرورشی به این کودکان داشته باشیم، گفت: با بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد باید خانواده‌های این کودکان شناسایی شود و با ارائه خدمات مشاوره‌ای و همچنین حمایت‌های مادی و اقتصادی بتوانیم آمار کودکان کار را به صفر برسانیم.

فتح اللهی به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در زمینه فرهنگ زیبای مشارکت عمومی اشاره و تصریح کرد: باید با گزارش‌ها و اخبار مختلف بتوانیم حس همدردی، و یاری رساندن به یکدیگر را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

او  با اشاره به اینکه همه در قبال کودکان کار مسئول هستیم، افزود: باید فضا‌های آموزشی، امکانات بهداشتی و خدمات عمومی که حق مسلم این کودکان است به آنان ارائه شود.

همچنین در ادامه این نشست، فریبرز سعیدی کیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت بر لزوم توجه هرچه بیشتر معیشت کودکان کار تاکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف، از جمله سازمان‌های مردم نهاد و خیران در این زمینه بیش از پیش کمک گیریم.

او  با بیان اینکه هیچ کودکی نباید بخاطر مشکلات اقتصادی از تحصیل بازبماند، افزود: شناسایی و حمایت این کودکان می‌تواند علاوه بر تقویت روحی و عاطفی این کودکان، همچنین به کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هم کمک کند.

در پایان نشست ساماندهی کودکان کار و متکدیان هر یک از شرکت کنندگان اقدام ها و همچنین برنامه‌ها و طرح‌های در حال اجرای خود را از قبیل ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، خدمات بهداشت و درمان، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع ماسک میان کودکان کار و متکدیان ارائه کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.