رئیس کل دادگستری گلستان گفت: وکالت و کارشناسی با عنوان تضمینی حیثیت دستگاه قضایی را خدشه دار می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان  در نشست فصلی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان از آنان خواست: وکلا و کارشناسانی را که مدعی اند می‌توانند رای پرونده را حتی به ناحق برای طرفین بگیرند، شناسایی و برخورد کنند.

هاشمیان افزود: ادعای وکالت تضمینی وجهه قضات و کارکنان شریف را خدشه دار می‌کند.

رئیس کل دادگستری در ادامه این نشست، بر رفتار مناسب با مردم هم تاکید کرد و گفت: رفتار قضات و کارکنان با مراجعان باید بر مبنای کرامت انسانی باشد.

هادی هاشمیان در ادامه سخنان خود بر برخورد با فساد هم تاکید کرد و گفت: در مبارزه با فساد به ویژه در مورد زمین خواری علاوه بر برخورد با متخلفان باید بر راه‌های پیشگیری از بروز آن نیز تمرکز شود.

هاشمیان از دادستان‌ها خواست: برای جلوگیری از زمین خواری با دستگاه‌های اجرایی برای سنددار کردن اراضی دولتی و انفال اتمام حجت کنند.

او با تاکید بر این که اجرای طرح کاداستر برای نجات انفال حیاتیست گفت: دادستان‌ها برای مدیرانی که پس از مهلت قانونی، برای دریافت سند کاداستری کاری انجام ندهند، اعلام جرم کنند.

هاشمیان گفت: وظیفه ما حمایت از کسانیست که سرمایه خود را به جای دلالی و اخلال در بازار ارز و طلا وارد بخش تولید کرده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: امسال ۲ هزار و ۸۸۶ رای جایگزین حبس در محاکم استان صادر شد که حدود ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است و صدور این احکام یکی از علل کاهش ۷ و نیم درصدی ورودی زندان‌های استان است.

فعال کردن دادرسی الکترونیک، استفاده از مشارکت‌های مردمی برای سازش پرونده‌ها، کاهش پرونده‌های معوق و ساماندهی پرونده‌های اجرای احکام از دیگر محور‌های جلسه امروز بود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
کاش توجه بیشتری به کارشناسان رسمی هم میشد در استان گلستان.متاسفانه با توجه به اطلاعات اندک مراجعه کنندگان از نحوه پیگیری شکایت از کارشناسان در خیلی مواقع قلم به ناحق مینویسند و از نظر خودشان هم دارای مصونیت هستند.