رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که از ۶ شهریورماه آغاز شده تاکنون ۹۰۰ نفر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، مهران اوچی اردبیلی ، رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل سهمیه استان از اجرای این طرح را ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این طرح ۲۶۱ مزیت نسبی به دنبال دارد که منجر به شناسایی و ایجاد ارتباط مشاغل خانگی با۱۵۰ بنگاه تعاونی و خوشه‌های کسب و کار و جذب ۵۵۰ نفر از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و خیرین در حوزه‌های مختلف شده است.

او افزود: وظایف جهاد دانشگاهی در این طرح به عنوان نهاد تسهیل‌گر و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستندسازی، بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تسهیل‌گری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است. 

اوچی اردبیلی با بیان اینکه اولویت‌های شغلی این طرح با توجه به نیاز و ظرفیت‌های مناطق مختلف شناسایی و ارائه شده است، گفت: به تناسب فرهنگ و پتانسیل استان رشته‌های خیاطی لباس، چرم دوزی، قالیبافی، بافنده تابلو فرش، گلدوزی سنتی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی شناسایی و معرفی شده است.

او افتتاح دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی، عقد تفاهم‌نامه‌ همکاری با دستگاه‌های ذیربط و انجمن‌های کاریابی استان و تشکیل کارگروه عملی و راهبری متشکل از نمایندگان، کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و صاحب نظران این حوزه را از اقدامات مهم انجام گرفته در راستای عملیاتی کردن این طرح ذکر کرد.

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی خانواده‌ها موثر خواهد بود و برای ایجاد بستر مناسب برای فروش محصولات فروشگاه‌ و سامانه‌های مجازی راه‌اندازی شده تا افراد و پیشران‌های توانمند بتوانند محصولات خود را به راحتی به بازار عرضه کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.