معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: فعالیت سامانه ۴۰۳۰ در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و به دنبال آن کاهش خطر انتقال ویروس کرونا بسیار موثر است.

محمد رحیمیان معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی تربت‌جام در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: سامانه ۴۰۳۰ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون توانسته با کمک‌های فنی و تخصصی وزارت بهداشت خدمات مشاوره در حوزه بیماری کرونا، سلامت روان، تغذیه، سالمندان و مادران باردار ارائه کند.

او افزود:مردم در صورت بروز نشانه‌های بیماری کرونا  می‌توانند با سامانه ۴۰۳۰ تماس گرفته و پس از راهنمایی و ارجاع به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی، توسط پزشکان مستقر در این مراکز ویزیت شوند و در صورت نیاز، از آن‌ها نمونه آزمایش گرفته می‌شود و در نهایت در صورت ضرورت، برای بستری شدن به بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شوند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: ۴۰۳۰ فقط یک سامانه تلفنی نیست، بلکه یک مرکز ارتباطی برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه بیماری کووید ۱۹ است. پاسخ‌ها در سامانه ٤٠٣٠ به دو روش پاسخگویی از طریق سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام می‌شود و کد شماره ۹ مخصوص پاسخگویی به سوالات حوزه مادران باردار و پیش از بارداری است.

رحیمیان بیان کرد: همه مشاوران پاسخگو در کد شماره ۹ کارشناس و یا کارشناس ارشد مامایی بوده و پاسخگوی همه سوالات مادران باردار و زنان متمایل به بارداری است.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.