مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از بارگیری بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن کالا در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۳۹ درصدی برخوردار است.

نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفت وگو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با تشریح گزارش عملکرد بندر خرمشهر در ۶ ماه نخست ۹۹ گفت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا از بندر خرمشهر با رشد ۳۷ به بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن رسیده است.

او در ادامه از تردد بیش از ۲۴۳ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن  طی شش ماه نخست امسال به بندر خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با همین مدت پارسال بندر خرمشهر رشد ۲۹ درصدی را تجربه کرده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص تولید و نصب هشت فروند پانتون اسکله فلزی با ارزش ۹۷ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی گفت: در سال جهش تولید و با توان متخصصان داخلی هشت فروند پانتون اسکله فلزی با ۹۰ درصد پیشرفت در آخرین مراحل تولید قرار دارد و به زودی در چهار نقطه رودخانه کارون نصب و به بهر ه برداری خواهند رسید.

اسعدی با اشاره به مزایای خاص بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند گفت: بندر خرمشهر به دلیل نزدیکی به مرکز کشور و دارا بودن تمام امکانات تخلیه و بارگیری آمادگی ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا را دارد.

شایان ذکر است، بندر خرمشهر در حال حاضر مناسب‌ترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.