ترامپ، بن زاید را مامور سازش دیگر سران خاورمیانه با صهیونیست‌ها کرد

رئیس‌جمهور آمریکا از ولیعهد ابوظبی خواست تا دیگر کشور‌های خاورمیانه را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، رئیس جمهور آمریکا از حاکم امارات خواست تا سران خارومیانه را به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سوق دهد.

بنا بر بیانیه شامگاه یکشنبه منتشره از سوی کاخ سفید، دونالد ترامپ در گفت و گویی تلفنی با محمد بن زاید این درخواست را با او مطرح کرده است. رئیس جمهور آمریکا با تبریک به ولیعهد ابوظبی در خصوص انعقاد توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از او خواست تا از فرصت بوجود آمده برای تشویق سران دیگر کشور‌های خاورمیانه برای پیشبرد آنچه از سوی او «صلح و شکوفایی» در منطقه خوانده شد، اقدام کند.

سران دو کشور در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه ای، راه‌های افزایش امنیت و مشارکت‌های دو جانبه گفتگو کردند. بن زاید در این گفتگو برای ترامپ، که به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شده، آرزوی سلامتی کرد.

امارات و بحرین در ماه سپتامبر در کاخ سفید روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرده و با این رژیم توافق صلح و سازش امضا کردند. اقدامی که از سوی جریان‌های مختلف فلسطینی به شدت محکوم شد. در نتیجه شمار کشور‌های عربی دارای روابط رسمی با این رژیم اشغالگر به چهار کشور افزایش یافت. پیشتر مصر و اردن نیز به ترتیب در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۹۴ میلادی روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار