رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران گفت: درصد بسیار جزئی از میوه‌هایی که در سطح شهر فروخته می‌شوند، قاچاق است که قاطعانه نیز با متخلفان برخورد می‌شود.

برخورد قاطع با فروشندگان میوه قاچاقاسدلله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درباره وجود میوه‌های قاچاق در واحد‌های صنفی اظهار کرد: قاچاق انواع میوه به کشور به میزان بسیار محدودی انجام می‌گیرد و بعضا در برخی فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی نیز عرضه می‌شوند.

وی افزود: وجود برخی انواع میوه قاچاق در واحد‌های صنفی ممنوع است و در صورت مشاهده و ثبت شکایت با متخلفان برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران؛ شرط برخورد با واحد‌های متخلف، دارا بودن جواز کسب از سوی اتحادیه است.

کارگر با ذکر این مطلب که امکان واردات ۴ نوع میوه از مبادی قانونی به کشور وجود دارد، ادامه داد: این چهار میوه شامل موز، آناناس، نارگیل و انبه است که عمدتا از کشور‌های آسیای شرقی به کشور وارد می‌شوند.

وی بیان کرد: میوه‌هایی که به کشور قاچاق می‌شوند نیز عمدتا ۴ مورد ذکر شده اند و مواردی دیگر به کشور قاچاق نمی‌شود چراکه گران‌تر از موارد داخلی تمام می‌شود و صرفه اقتصادی برای خریداران ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار