کارگاه آموزش کوهپیمایی مقدماتی با حضور جمعی از علاقه‌مندان به این رشته زیر نظر فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در این شهرستان برگزار شد.

دیاکو افشردل رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دوره آموزشی مقدماتی کوهپیمایی در دو بخش عملی و تئوری زیر نظر کمیته آموزش هیئت کوهنوردی برای علاقه مندان به این رشته در منطقه بازرگه این شهرستان برگزار شد.

افشردل با بیان اینکه آموزش این دوره را آرش اسماعیل زاده از مدرسان و مربیان فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی بر عهده داشت، افزود: در این کارگاه آموزشی، کوهنوردان کارآموزی مقدماتی کوهپیمایی، وسایل و تجهیزات کوهنوردی، شناخت خطر‌های مختلف و سایر تکنیک‌های صعود را فرا گرفتند.


بیشتر بخوانید


رئیس هیئت کوهنوردی مهاباد اضافه کرد: در پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در مرحله مقدماتی کوهپیمایی اهدا شد که پیش‌نیاز کسب مدرک بالاتر در رشته کوهنوردی است.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان و به ویژه خانواده‌های مهابادی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.