شاکری نژاد گفت: برای کنترل بیماری کرونا در بهبهان و کمک به کادر درمان، به همکاری شهروندان و اصناف این شهرستان نیاز داریم.

قدرت اله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در تشریح آخرین وضعیت آمار ابتلا به بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امروز شاهد رکوردشکنی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس و جان باختن ۲۵۱ نفر در کشور بودیم که این آمار نشان دهنده شرایط بحرانی کشور است.

او با اشاره به وضعیت قرمز بهبهان بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون برای درمان این بیماری واکسن و داروی موثری کشف نشده، تنها راه کنترل آن استفاده مکرر و صحیح از ماسک، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی است.

شاکری نژاد افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، اصناف و مردم همکاری بسیار خوبی در کنترل‌ای بیماری داشتند و برخی اصناف، قلیان سرا‌ها به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی کردند و رستوران‌ها اقدام به فروش غذا را به صورت بیرون بر انجام می‌دادند، اما پس از اعلام وضعیت سفید شاهد بی توجهی و بیخیالی مردم شهروندان و صاحبان اصناف در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: شهرداری نیز با خاموش کردن پارک ها، مکان‌های تفریحی و تفرجگاه‌ها همکاری کرد، هم اکنون با قرمز شدن وضعیت، انتظار داریم شهرداری اقدام به خاموش کردن امکان مذکور کنند، رستوران‌ها به ادامه کسب و کار به صورت بیرون بر ادامه دهند و اصناف چند هفته تعطیل شوند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم، چراکه وظیفه ما صیانت در سلامت و جان مردم است و از هیچ تلاشی برای حفظ جان آن‌ها کوتاهی نمی‌کنیم، اما در این زمینه به همکاری نیاز داریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.