مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: عملیات آزادسازی و رفع تصرف از بستر و حریم کمی رودخانه مارون در منطقه لاسبید شهرستان بهبهان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی خواجه پور امدیر مور آب منطقه شرق خوزستان گفت: سه باغ ویلا که در بستر و حریم کمی رودخانه مارون بوده و بدون اخذ مجوز احداث شده بودند، با دستور دادستان بهبهان و پس از طی مراحل قانونی با همکاری اداره مهندسی رودخانه و حریم بانی، گروه گشت و بازرسی و واحد حقوقی امور آب منطقه شرق خوزستان و نیروی انتظامی، به مساحت تقریبی یکهزار مترمربع رفع تصرف شد.

او افزود: اراضی محدوده بستر و احاریم منابع آبی جزو انفال بوده و براساس قانون توزیع عادلانه آب مصوب ١٣۶١ و آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، مسیل ها، نهر‌ها و... مصوب ١٣٧٩ وظیفه حفاظت و بهره برداری از آن‌ها برعهده وزارت نیرو و به نمایندگی از آن در شهرستان بر عهده امورآب منطقه شرق است.

خوجه پور بیان داشت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی حق ایجاد اعیانی و دخل و تصرف و حفاری و... در بستر و حریم منابع آبی را ندارند و می‌بایست قبل از هرگونه عملیات اجرایی و یا صدور پروانه بهره برداری مجوز لازم را از این امور اخذ نمایند و با اشخاص متخلف براساس قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: رفع تصرف ، زمین خواری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.