امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان ماهیت اسلام را مورد هدف قرار داده و شیعه و سنی نوک حملات دشمنان قسم خورده اسلام هستند، گفت: با توجه به رهنمود‌های قرآن باید ید واحده باشیم و در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه در نشست مشترک ستاد هفته وحدت استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ وحدت و همدلی میان مسلمانان، گفت: تداوم انقلاب و اسلام به برکت کلمه وحدت و حفظ برادری و انسجام میان مسلمانان است.

او با بیان اینکه تأکید فراوانی نسبت تقویت همدلی میان مسلمانان وجود دارد، بیان کرد: علمای بزرگ اسلام همواره در جهت تحکیم وحدت میان مسلمانان پیشگام بوده اند، بنیانگذار انقلاب اسلامی هم از همان سال ۱۳۴۲ در تمامی سخنانش کلمه وحدت و همدلی را به شکل جدی دنبال می‌کرد.

آیت الله علما با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان، هفته وحدت را فرصت مناسبی برای نشان دادن وحدت بین مسلمانان دانشت و گفت: برگزاری جلسات سنوات گذشته با حضور علمای بزرگ و حضور گسترده مردم در اقصی نقاط کرمانشاه نشان از وحدت و همدلی بین مسلمانان این منطقه است و باید این مهم در جهان منعکس شود. امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است جلسات و برنامه‌ها محدودتر برگزار شود، اما اصل و هدف نباید فراموش شود و باید بگونه‌ای کار شود که وحدت و همدلی در میان اقوام و مذاهب نمود داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه مسئولین باید در انجام وظایف و امور محوله خویش خدا را در نظر گرفته و به مردم خدمت کنند، افزود: مسئولین باید با اخلاق نیک و همتی مضاعف در جهت اعتلای انقلاب و تداوم اسلام تلاشی مضاعف داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه هم در این نشست گفت: پس از انقلاب اسلامی دین اسلام در جهان رنگ و بویی تازه گرفت و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب پرچمدار اسلام در جهان است.

او با اشاره به اینکه وحدت یک وظیفه الهی و اساس کار مسلمانان است، گفت: وحدت نه تنها در ایام خاصی بلکه در طول سال باید مورد اهتمام قرار گرفته و مسلمانان نباید از این مسیری که خداوند متعال برای ما ترسیم کرده خارج شوند.

این مسئول تأکید کرد: محور وحدت باید دین باشد و با هر لباس و زبانی هستیم دین اسلام را در نظر داشته باشیم.

ماموستا مرادی ابراز داشت: اسلام و وحدت اسلامی سبب نزول برکت و رحمت است و مسلمانان را از تفرقه و دودستگی مصون می‌دارد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: وحدت برای مسلمین نیاز قطعی است و تمسک به وحدت و برافراشتن کلمه وحدت در کشور بسیار واجب است، بنابراین باید در راستای عمل به دستورات قرآن و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کرد تا از ثمرات خیر آن بهره‌مند گردیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.