مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از بهبودیافتگان کرونا خواست با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی بستری شده و به شکرانه سلامتی به مراکز خونگیری مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میری مقدم مدیرکل انتقال خون  خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون حدود ۳ هزار و ۳۹۸ نفر از بیماران کرونایی در استان بهبود یافتند که از این تعداد فقط ۱۳۰ نفر، حدود سه درصد افراد بهبودیافته به مراکز خونگیری برای اهدای پلاسما مراجعه کردند.

او با بیان اینکه از ابتدای مهر تا روز گذشته، ۸۸ درخواست پلاسما از بیمارستان‌های استان برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به این مرکز ارسال شده است، افزود: متاسفانه در این مدت تنها ۴۰ نفر از بهبودیافتگان برای اهدای پلاسما مراجعه کردند.

میری مقدم گفت: با توجه به اهمیت پلاسما در درمان و کاهش میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا، از تمام بهبودیافتگان درخواست می‌کنیم به شکرانه بهبودی و برای اهدای پلاسما به مراکز خونگیری در شهر‌های بیرجند، طبس، قاین و فردوس مراجعه کنند تا نجات بخش جان یک بیمار شوند و گامی برای بهبود بیماران بستری در بیمارستان‌های استان بردارند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه تمام افراد در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال به جز خانم‌های با سابقه بارداری می‌توانند برای اهدای پلاسما مراجعه کنند، افزود: بهترین زمان اهدای پلاسما برای بهبودیافتگان از کرونا ۲۸ تا ۳۰ روز پس از بهبودی است و افراد پس از اهدای اولیه پلاسما می‌توانند مجدد یک ماه بعد هم برای اهدای نوبت دوم پلاسما به مراکز خونگیری مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید


او از پزشکانی که بیماران با علائم متوسط و خفیف بیماری کرونا را درمان می‌کنند، خواست: پزشکان این بیماران را راهنمایی کنند تا پس از بهبودی کامل به مراکز خونگیری برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

میری مقدم افزود: افرادی که در خانواده و یا آشنایان فرد بهبود یافته‌ای را می‌شناسد نیز برای اهدای پلاسما، این افراد را ترغیب کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: اهدای پلاسمای خون هیچگونه ضرر و زیانی برای بیماران ندارد و منجر به کاهش سطح ایمنی بدن بیماران نمی‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار