شهردار منطقه ثامن گفت: فضا‌های عمومی پیرامون حرم مطهر رضوی ۱۶/۶ درصد در ۳ سال گذشته پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد در حاشیه بازدید اعضا و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از منطقه ثامن،گفت: طرح پیرامون بافت حرم حضرت رضا (ع) ۲۵ سال است که با مشارکت دولت، شهرداری و آستان قدس رضوی آغاز شده است که در طول این مدت حرم مطهر ۲.۷ درصد بزرگ شده و مساحت عرصه آن از ۱۸ هکتار به ۵۰ هکتار رسیده است.
 
او افزود: بافت پیرامون حرم مطهر در این مدت تبدیل به یک کارگاه بزرگ ساختمانی شده بوده که به دلیل عدم بلوغ کامل فضا‌های عمومی طرح، بار سنگینی به دوش مردم تحمیل شده است.

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری، بنای شهرداری مشهد بر حسب تاکید اعضای شورا و شهردار بر آن شد که نسبت به اجرای زیرساخت طرح‌ها اقدام شود و توجه ما به سمت ره باغ ها، ایجاد فضای سبز، ساماندهی خیابان‌های اصلی، تونل انرژی، کانال جمع آوری آب‌های سطحی و فضا‌های عمومی طرح سوق پیدا کند و ما به عنوان محرک توسعه بتوانیم مولفه‌های بازآفرینی شهری را در بافت اطراف حرم به ثمر برسانیم.
 
نعمتی بیان کرد: در حال حاضر بافت اطراف حرم به ۹ محله تقسیم شده و ۶ گروه تسهیل گر در بافت اطراف حرم حضور پیدا کرده اند تا با مشارکت مالکین خرد و مجاورین علی بن موسی الرضا (ع)، شرایط نوسازی و بهسازی بافت اطراف حرم فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما مشارکت بیشتر مردم در نوسازی و بهسازی بافت‌های اطراف حرم است، تصریح کرد: شعاری که ما در این دوره ملاک عمل خود قرار داده ایم این است که کسی نباید از طرح‌های ما خارج شود و کسانی که رفته اند، باید بازگردند تا شیب مهاجرت معکوس شود.

شهردار منطقه ثامن مشهد تاکید کرد: فضا‌های عمومی طرح‌های اطراف حرم نسبت به سه سال قبل، ۱۶.۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین راه اندازی ره باغ و توسعه فضای سبز یکی از نکاتی بوده که در این مدت ما به طور جدی پیگیر آن بوده ایم که در این بخش ۶۴ هزار متر مربع فضای سبز کار شده است.

نعمتی اظهار کرد: امسال نیز حجم زیادی از ایجاد فضای سبز را در دست اجرا داریم که ره باغ حضرت زهرا (س) نیز از جمله آن است. همچنین ایجاد معابر جدید یکی از اقداماتی بوده که در بافت اطراف حرم انجام داده ایم و در طول این سه سال قبل ۷۱ هزار متر مربع معبر جدید ایجاد شده است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.