اپوزیسیون کنست: برکناری نتانیاهو بدون انتخابات ممکن است

رئیس حزب یش عتید با اشاره به افزایش نارضایتی‌ها از کابینه فعلی رژیم صهیونیستی، برکناری نخست وزیر را بدون برگزاری انتخابات عملی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون کنست می‌گوید برکناری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون برگزاری انتخابات ممکن است.

رئیس حزب یش عتید روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه صهیونیست گفت امکان حذف نخست وزیر بنیامین نتانیاهو از سمت خود بدون حضور در انتخابات وجود دارد.

لاپید در این مصاحبه تاکید کرد او برای برکناری نتانیاهو از قدرت وارد عرصه سیاسی نشده است.

رئیس حزب یش عتید افزود بدون اینکه مجبور به برگزاری انتخابات شویم، می‌توانیم کابینه را جایگزین و نتانیاهو را از کار برکنار کنیم. او در ادامه با استناد به نتایج نظرسنجی‌های عمومی در بحبوحه بحران داخلی در اراضی اشغالی گفت عموم صهیونیست‌ها می‌گویند حاضرند به هر کسی غیر از نخست وزیر رای دهند. ۷۰ کرسی مخالف می‌گویند نتانیاهو در مدیریت بحران کرونا، اقتصاد و سلامت عمومی ناکام مانده است.

نتایج نظرسنجی‌های عمومی اخیر در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که حزب یامینا به هدایت نفتالی بنت، تعداد کرسی‌های بیشتری را در صورت برگزاری انتخابات از آن خود خواهد کرد. این در حالیست که بنا به افکارسنجی‌ها حزب لیکود به ریاست نتانیاهو از ۳۶ کرسی فعلی خود تنها موفق به کسب ۲۷ مورد آن خواهد شد.

در پی بروز اختلافات مستمر بین لیکود و حزب آبی سفید بر سر تصویب بودجه عمومی رژیم صهیونیستی و مدیریت بحران «کرونا» , شبکه تلویزیونی سراسری اسرائیل (کان ۱۱) به نقل از یکی از مسئولین این حزب (آبی سفید) اعلام کرد «این حزب با برخی از اعضاء لیکود درباره امکان تشکیل کابینه جایگزین گفت‌وگو می‌کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار