رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس و فوت ۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با اشاره به افزایش روز به روز تعداد بستری‌های این بیماری در شهر‌های مختلف استان گفت: در حال حاضر ۴۰۶ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۹ نفر به سنندج، ۵۸ نفر به مریوان، ۵۳ نفر به سقز، ۳۶ نفر به بانه، ۳۰ نفر به قروه، ۲۵ نفر به کامیاران، ۱۸ نفر به بیجار، پنج نفر به دیواندره و ۲ نفر به دهگلان اختصاص دارد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت اضطراری و در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، اضافه کرد: قصد ایجاد ترس در بین شهروندان را نداریم، اما وضعیت کنونی حاکی از بحران کرونا در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به جان باختن سه بیمار در شبانه روز گذشته در استان اشاره کرد و یادآور شد: مجموع قربانیان کرونا در استان از اسفند سال گذشته تا به امروز ۵۰۵ نفر است که سنندج با ۱۷۷ فوتی در صدر شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

دکتررضاعی بیان کرد:از فوتی‌های امروز ۲ نفر در سقز بود و تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان هم به ۱۰۳ نفر رسید و یک نفر دیگر هم در کامیاران جان باخت و شمار فوتی‌های این شهرستان نیز ۳۹ نفر شد.

او گفت:کرونا تاکنون ان ۴۴ نفر را در قروه، ۳۷ نفر را در بانه، ۳۴ نفر را در دیواندره، ۳۱ نفر را در بیجار، ۲۹ نفر را در مریوان و ۱۱ نفر را در دهگلان گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن افراد دارای علائم و بیمار را از مهمترین توصیه‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کروناعنوان کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.