حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن زیر پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه حدود ۶۷۰۰ بیمار روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند، گفت: ۴۱۰ نفر از این بیماران از خدمات مراکز مراقبتی شبانه روزی تحت نظارت سازمان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۷۶ نفر فاقد سرپرست موثر و یا بیماران روانی مجهول الهویه ارجاعی از مقامات قضایی می‌باشند.

او با اشاره به خدمات دهی بهزیستی به ۳۲۰ نفر در مراکز روزانه توانبخشی، افزود: مراکز ارائه خدمات توانبخشی از طریق تیم‌های تخصصی به حدود ۳۰۰ توانخواه در محل زندگی آنان، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

دکتر گوهردهی توجه به افراد دارای معلولیت و درک نیاز‌های ویژه آنان در راستای بهبود وضعیت زندگی این افراد را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: یکی از گروه‌هایی که به عنوان افراد دارای معلولیت تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند، بیماران روانی مزمن می‌باشند.

او بهره مندی از مراقبت‌های حرفه‌ای و امکانات موردنیاز را حق مسلم افراد دارای مشکلات و بیماری‌های روانی دانست و افزود: با عنایت به قانون برنامه ششم توسعه و ضرورت ساماندهی حداکثری بیماران روانی مزمن، سازمان بهزیستی خدمات مختلف آموزشی، مراقبتی و توانمندسازی به این افراد و خانواده‌های آنان ارائه می‌کند.

او با اشاره به سیاست سازمان مبنی بر کوچک سازی مراکز و ارائه بهینه خدمات مطابق با الگو‌های نوین توانبخشی مراقبتی، گفت: یک خانه حمایتی توانبخشی ویژه بیماران روانی مزمن در حال حاضر در استان با هدف توانمندسازی و فراهم کردن بستر زندگی مستقل و بازگشت توانخواهان به جامعه در حال ارائه خدمات می‌باشد و اولین خانه حمایتی بیماران روان ویژه خانم‌ها در غرب استان نیز در حال تاسیس است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به هفته سلامت روان، افزود: این ایام فرصتی است تا با نگاه مجدد و بهره گیری از سرمایه‌های موجود و هم افزایی بیشتر در قالب برنامه‌های منسجم و کلان همراه با سایر سازمان‌های ذیربط در مسیر اعتلای سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف گام‌های موثرتری برداریم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.