سردار رضایی گفت:فرد باید بداند که خودرو، وسیله شخصی نیست لذا نیروی انتظامی با متخلفان برخورد می کند.

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با ارسال پیامک‌های کشف حجاب برای برخی از شهروندان اظهار کرد: مطالبه مردم و قانون، رعایت کردن حجاب و محرم و نامحرم است. بنابراین، قانون در این خصوص به ما دستور می‌دهد که تمامی این موارد باید در جامعه رعایت شوند و ما نیز متولی اجرای قانون هستیم.

 
وی با اشاره به حوزه طرح ناظر بیان کرد: فردی که در خودروی خود در حال حرکت است باید بداند که خودرو، وسیله شخصی نیست و در خانه یا اتاق خود بودن، موضوع متفاوتی است چرا که آن ها در خودرو، در منظر عموم قرار دارند و این مسئله، حقوق مردم را زیر سوال می‌برد. لذا در این موارد، نیروی انتظامی برای متخلفان، اعمال قانون می‌کند.
 
جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در این خصوص، برای مالک خودرو، پیامکی ارسال می‌شود که از هفته‌های گذشته، پیام‌هایی بر این اساس فرستاده شده است که عموما از آن‌ها استقبال کرده‌اند. بدین معنی که مردم، از طرح ناظر که چنین تخلفاتی را بررسی می‌کند و در حقیقت موردی ارشادی است، استقبال کرده‌اند.
 
رضایی با اشاره به ارسال پیام دوم برای متخلفان گفت: در راستای پیام دوم ارسالی برای متخلفان، آن‌ها باید پاسخ الکترونیکی بدهند و اگر برای بار سوم این تخلف صورت بگیرد، شخص متخلف احضار و قانون برای این افراد اعمال می‌شود و نکته شایان ذکر این است که همه پیامک‌های ارسالی، براساس مستندات، برای دارندگان خودروها ارسال شده است.
 
وی ادامه داد: رانندگان آژانس‌های اینترنتی هم که مالک خودرو هستند، باید در این باره به مسافران خود تذکر دهند.
 
جانشین فرمانده ناجا افزود: موضوع تردد برخی از افراد بدون حجاب در خیابان‌ها، مترو و مکان‌های عمومی به عنوان مطالبه‌ای مردمی را پیگیری می‌کنیم و اقداماتی در این زمینه انجام خواهیم داد و از طریق رسانه‌ها نیز اعلام می‌کنیم که در این راستا، پیامک‌های زیادی با مضمون تشکر از اقدامات نیروی انتظامی برای این منظور هم دریافت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
لطفا با اقتدار ادامه دهید
خدا قوت
آخرین اخبار