شهردار تبریز گفت: در سه‌سال گذشته به منظور بهسازی و ساماندهی مجموعه بازار تاریخی تبریز ۱۸ هزار و ۶۵۰ متر از معابر درون بازار و تیمچه‌های تاریخی آن با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار کف سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، شهین‌باهر شهردار تبریز گفت:بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین سازه مسقف جهان در بافت مرکزی شهر واقع شده  است و یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری شمال غرب به شمار می‌رود.

او گفت: شهرداری تبریز در راستای احیا و ساماندهی این بازار که همواره یکی از نیاز‌ها و مطالبات اصلی اصناف و بازاریان است، اقدام به کف‌سازی، جداره‌سازی و احداث سردرب‌هایی در نقاط مختلف بازار قدیمی تبریز کرده است.

شهین‌باهر با قدردانی از همکاری خوب اصناف بازار در اجرای این پروژه، گفت: ساماندهی تیمچه و بازار‌های قندفروشان، حرمخانه، سرای جعفریه، کلاهدوزان، سیگارفروشان، رهلی بازار، دلاله زن بزرگ و کوچک، تیمچه مجیدیه، مظفریه، قیز بستی، دباغ‌خانه و بازار امیر از جمله مکان‌هایی هستند که هدف پروژه کف‌سازی قرار گرفته است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به جداره سازی در بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۶ هزار و ۴۸۷ متر مربع جداره سازی با اعتبار ۴ میلیارد ۷۹۵ میلیون ریال در راسته بازار قدیم و جدید، بازار صادقیه تا ورودی قندفروشان، بازار یمن دوزان، بازار دلاله زن بزرگ و کوچک، حرمخانه، کلاهدوزان و بازار کفاشان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار