مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره تدابیر این وزارتخانه برای ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا آهنچیان، مدیرکل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در آستانه ورود دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌ها گفت: امسال کرونا آموزش عالی در جهان و ایران را تحت شعاع قرار داد. با توجه به اینکه سلامتی دانشجویان و جامعه دانشگاهی باید حفظ شود، وزارت علوم تصمیمات خود در این حوزه را چندین بار مرور کرد.

او افزود: یک ویژگی که کرونا برای آموزش عالی ایجاد کرد، هدایت بیشتر وزارت علوم به سمت عدم تمرکز بود، دلیل آن نیز این است که استان‌های کشور وضعیت یکسانی در ارتباط با کرونا ندارند، حتی وزارت علوم اگر می‌خواست نیز نمی‌توانست یک تصمیم واحد برای تمام دانشگاه‌ها بگیرد.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: از آنجایی که برخی استان‌ها وضعیت سفید داشته و برخی دیگر وضعیتی غیر از آن داشتند، وزارت علوم از روسای دانشگاه‌ها خواست براساس اقتضائات استانی، شرایط شهرستان و ویژگی و امکانات دانشگاه در ارتباط با دانشجویان ورودی سال‌های قبل یا دانشجویان نو ورود ۹۹ تصمیم گیری کنند.

او گفت: نو ورودی‌ها تقریبا ۱۲ سال زحمات‌شان جهت یافته و وارد دانشگاه شده‌اند، دیگر اینکه بگوییم لطفا در خانه بنشینید و آموزش را شروع کنید، شاید خیلی حس دانشجو بودن به آن‌ها دست ندهد به همین دلیل تدبیر وزارت علوم این شد که از روسای دانشگاه‌ها درخواست کردیم همه شیوه نامه ‌های بهداشتی در حوزه خوابگاه و سلف سرویس‌ها و همچنین پیش زمینه‌ها و تمهیدات لازم، مخصوصا برای نو ورود‌هایی که در شهر محل سکونت خود مشغول به تحصیل نخواهند شد، رعایت شود تا این دانشجو‌های جدید بتوانند دوره‌ای را در فضای دانشگاه قرار گیرند.

آهنچیان افزود: تصمیم گیری درباره اینکه دانشجویان نو ورود چند هفته می‌توانند در دانشگاه حضور داشته باشند، برعهده رئیس هر دانشگاه و تصمیم داخلی است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: این نوید را به دانشجویان نو ورود دانشگاه‌ها می‌دهم که به احتمال زیاد اگر شرایط کرونایی بحرانی نشود در برخی استان ها، حتما حضور در دانشگاه را در نیمسال اول سال تحصیلی تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار