مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور فردا به میزبانی استان گلستان توسط رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،سیدمحمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور فردا به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل پارسال توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

حسینی با یادآوری اینکه بازسازی واحد‌های مسکونی سیل‌زده در استان گلستان خردادماه امسال به پایان رسید، اظهارداشت: حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی در سیل پارسال در استان خسارت دید که ۷ هزار و ۷۰۷ واحد احداثی و بیشتر از ۱۴ هزار واحد تعمیراتی بود.

او گفت: ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده در استان هزینه شده که ۲۲ هزار خانوار از آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل بنیادمسکن استان همچنین با اشاره به خسارت سیل پارسال به تأسیسات روبنایی روستا‌ها و شهر‌ها افزود: فردا (۲۱ مهر) به صورت متمرکز ۵۰۹ پروژه در قالب بازسازی تأسیسات روبنایی در ۲۴۰ روستای استان و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۵۸ هزار نفر جمعیت از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه گلستان، استان پیشرو در بازسازی مناطق سیل‌زده است، گفت: تصمیم براین شد تا جشن متمرکز پایان بازسازی مناطق سیل‌زده سال ۹۸ کشور به میزبانی استان گلستان برگزار شود. برهمین اساس فردا ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی احداثی و ۹۰ هزار ۴۶۴ واحد تعمیری بازسازی شده در سیل پارسال، توسط رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

به گفته حسینی برای ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی سیل‌زده کشور ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و یکهزار و ۷۰۸ میلیاردتومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

او همچنین بیان داشت: بازسازی تأسیسات روبنایی در شهر‌ها و روستا‌های سیل‌زده کشور شامل ۹۵۰ روستا با اعتبار ۷۴۶ میلیارد تومان نیز فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: ۷۰ هزارمین واحد بهسازی و نوسازی شده در روستا‌های استان گلستان نیز فردا افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.