استاندار خراسان جنوبی از سرعت در روند توسعه فضا‌های آموزشی در مناطق کمتر برخوردار استان خبر داد.

معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند، گفت: با توجه به نیازسنجی‌های ناشی از بررسی‌های صورت گرفته، موضوع تأمین فضا‌های آموزشی در مناطق کمتر برخوردار در اولویت‌های استان است.

او افزود: پیگیری‌هایی درخصوص تأمین منابع مورد نیاز برای رفع این مشکل انجام شد و طی دو سال گذشته برای تحقق این برنامه از ظرفیت‌های دولتی، خیرین، نهاد‌های حاکمیتی و سازمان‌های اقتصادی تابع دولت استفاده شده است.

معتمدیان با اشاره به شرایط استان و جمعیت اندک ساکن در برخی روستا‌ها بیان کرد: جمعیت اندک دانش آموزان مانع از این بود که در همه روستا‌ها مدرسه احداث شود بنابراین برای ایجاد مجتمع‌های شبانه روزی در مناطق مختلف برنامه ریزی کردیم.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد:طی چند روزگذشته به همت سازمان صنایع ملی مس ایران، مجتمع شبانه روزی حاجی آباد زیرکوه کلنگ زنی شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد سازمان صنایع ملی مس ایران، مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احداث این دو مجموعه آموزشی هزینه خواهد کرد.

معتمدیان اظهار کرد: با مشارکت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و تزریق منابع مالی مورد نیاز، فاز اول این دو پروژه با سرعت اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به تشریح هدف گذاری‌های استان در زمینه فضا‌های آموزشی پرداخت و تصریح کرد: به زودی جشن خاتمه وجود سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد از کلاس‌های درس را برگزار می‌کنیم.

او بیان کرد کرد: با این اقدام، مهمترین دغدغه مسئولان و خانواده‌ها از سیستم‌های غیراستاندارد و حوادثی که طی سال‌های اخیر رقم زده، برطرف می‌شود.

معتمدیان ادامه داد:علاوه بر این به زودی شاهد برگزاری جشن حذف مدارس کانکسی در استان نیز خواهیم بود.

استاندارخراسان جنوبی عنوان کرد: با سیاست گذاری‌هایی که انجام شده و با همت و هم افزایی مدیران، برنامه حذف محرومیت از مناطق کمتر برخوردار استان با سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.