سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: امسال ۳ هزار تن شن و یک هزار تن نمک به منظور عملیات زمستانه در این شهر پیش‎بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هادی مهربانی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های پاییزی اظهار داشت: با توجه به کوهستانی بودن استان و شروع زودهنگام فصل سرما و بارندگی‌ها، لازم است مدیریت شهری، آمادگی بیشتری در برابر اتفاقات احتمالی داشته باشد در همین راستا معاونت خدمات شهری و شهرداری‌های مناطق و نواحی باید نسبت به اخذ تدابیر لازم به ویژه شارژ مخازن شن و نمک با رعایت احتیاط‌های لازم برای حفظ گیاهان و دیگر امکاناتی که برای برف‌روبی در معابر لازم است اقدامات لازم را انجام دهد.

او افزود: در همین راستا سه هزار تن شن و یک هزار تن نمک به منظور عملیات زمستانه پیش‎بینی شده است و ۳۰ مخزن شن و نمک در معابر شهری مستقر می‌شود.


بیشتر بخوانید


مهربانی با اشاره به تأمین تجهیزات لازم برای رفت و روب و یخ‌زدایی معابر اضافه کرد: یخ‌زدایی و رفت و روب معابر به دو روش مکانیزه و سنتی متناسب با موقعیت مکانی اقدام می‌شود.

او ادامه داد: با اصلاحاتی که در پوشش جوی‌های آب و راه‌های دسترسی معبر به فضای سبز انجام شده نگرانی ناشی از آسیب نمک‌پاشی در بازگشایی معابر به فضای سبز کمتر است.

مهربانی با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز نسبت به هرس به موقع درختان اقدام تا درصورت بارش برف، شاهد شکستگی و از بین رفتن درختان نباشیم، افزود: همچنین باید اقدامات لازم انجام تا از درختچه‌ها و گیاهان حساس در برابر سرما به خوبی مراقبت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار