ظرفیت نگهداری و پذیرش سالانه کالا‌های فله در بندر نوشهر به حدود ۲ میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت انبار‌های نگهداری کالا‌های فله خشک و مایع در بندر نوشهر، گفت: با ساخت سیلو‌ها و انبار‌های جدید، ظرفیت نگهداری و پذیرش سالانه کالا‌های فله در این بندر به حدود ۲ میلیون تن افزایش یافته است.

او با اشاره به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت عملیاتی بندر نوشهر، افزود: برای نگهداری کالا‌های فله خشک مانند گندم، جو و ذرت، چند شرکت جهت احداث انبار سرپوشیده و سیلوی غلات با مجموع ظرفیت سالانه ۵/۱ میلیون تن آغاز به کار کرده اند.

انزان‌پور گفت: چهار مخزن نگهداری روغن مایع نیز با مجموع ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن، با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به بهره برداری رسیده است.

او افزود: مجموع سرمایه‌گذاری‌ها از سوی شرکت‌های بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها، بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال بوده و با راه‌اندازی این شرکت‌ها برای ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر فعالیت‌های بندر نوشهر در چند سال اخیر، گفت: چند پروژه در قالب سرمایه‌گذاری جدید شامل احداث سیلوی غلات، تولید و فرآوری قهوه، ساخت کارخانه خوراک دام و همچنین احداث کارخانه فرآوری روغن خوراکی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار اداره کل برای توسعه بندر نوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.