مالزی شش قایق ماهیگیری و ۶۰ تبعه کشور چین را دستگیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ای، مالزی شش قایق ماهیگیری و ۶۰ تبعه از کشور چین را به اتهام ورود غیرمجاز به آب‌های کشورش دستگیر کرده است.

مقام‌های مالزی امروز (شنبه) اعلام کردند روز گذشته در عملیاتی ۶ قایق چینی را به اتهام ورود غیرمجاز توقیف کرده‌اند که در آن ۶۰ تبعه از این کشور حضور داشتند.

آژانس اعمال قانون دریایی مالزی نیز اعلام کرد که در این قایق‌ها ۶ ناخدا و ۵۴ ملوان بودند و بنا بوده به سمت «موریتانی» بروند که به دلیل نقص فنی توقف کرده بودند. در همان زمان نیرو‌های دولت مالزی به دلیل ورود غیرمجاز به آب‌های این کشور، آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

از سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) تاکنون مالزی ۸۹ مورد از ورود غیرمجاز به آب‌های کشورش را از سوی کشور چین گزارش کرده است. این مسئله در حالی مطرح شده که تنش‌ها میان آمریکا و چین نیز بر سر مالکیت دریای جنوبی چین بالا گرفته است.

دریای جنوبی چین بخشی از اقیانوس آرام است و حدود ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس جهان بزرگترین ناحیه دریایی جهان محسوب می‌شود.

طی چند ماه گذشته آمریکا بار‌ها با فرستادن ناو‌های جنگی به این منطقه تنش در آن را بالا برده و با واکنش تند پکن مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار