رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آماده تصویب قوانین راهگشا برای ارتقاء آموزش‌های مهارتی و دانشگاه فنی وحرفه‌ای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریدون عباسی پس از بازدید از فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر، اظهار داشت: مجلس به دنبال مهارت افزایی در کشور است و از مراکز مهارتی به ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای حمایت می‌کند.

او بیان کرد: کشور برای اینکه جهش تولید را به معنای واقعی عملی کند نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد که از بنیه لازم علمی و فنی برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای از زمانی که پایه‌گذاری شده به خصوص از سال ۶۳ به بعد، شکل بهتری گرفته است و تاکنون فارغ التحصیلان خوبی داشته و این‌ها هستند که چرخ صنایع ما و تشکیلات وابسته را راه انداخته اند.

عباسی با بیان اینکه بر این باوریم مسائل و مشکلات موجود در دانشگاه فنی و حرفه‌ای را باید خود مدیران و اساتید آن پیگیری و راه حل‌ها را برای رفع مشکلات ارائه دهند، بیان کرد: اگر مشکلات قانونی در رشد و توسعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد آمادگی داریم با همفکری این دانشگاه و دانشگاه‌های مشابه به سمت تصویب قوانین مورد نیاز و راهگشا برویم.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی به بازدید خود از دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز به عنوان یکی از دانشکده‌های فنی مطرح کشور اشاره کرد و افزود: در این بازدید با امکانات و شیوه آموزش‌های دانشگاهی و فنی آن آشنا شدیم و امیدواریم این الگو را در شهرستان‌های دیگر به خصوص کازرون و کوهچنار اجرایی کنیم.

او گفت: متخصص‌های خوبی به عنوان مدرس در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعال هستند و امیدواریم در آینده در جهت رشد کشور بیش از گذشته به این دانشگاه بها و اهمیت و پشتیبانی داده شود تا نیروی ماهر کشور را اینجا تربیت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار