به دنبال نمایش موشک بالستیک جدید کره شمالی، یک مقام آمریکایی خواستار توافق برای «عاری سازی کامل هسته ای» پیونگ یانگ شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی جروزالم پست، یک مقام ارشد دولت آمریکا امروز نمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را که قبلاً دیده نشده بود اقدامی "ناامیدکننده" خواند و از دولت خواست تا برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در کره شمالی و شبه جزیره کره مذاکره کند.

به گفته تحلیلگران، این موشک که روی یک وسیله نقلیه با ۱۱ محور به نمایش گذاشته شد، در صورت عملیاتی شدن یکی از بزرگترین موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) در جهان خواهد بود.

این مقام که به نام وی اشاره نشده است، گفت: ناامیدکننده است که ببینیم جمهوری خلق کره همچنان به برنامه ممنوع هسته‌ای و موشکی بالستیک خود برای دستیابی به آینده روشن‌تر برای مردم کره شمالی اولویت می‌بخشد. آمریکا... از کره شمالی می‌خواهد در مذاکرات پایدار و اساسی برای خلع سلاح هسته‌ای کامل شرکت کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد به نظر می‌رسد پیونگ یانگ در این رژه، تمامی تجهیزات و پرسنل نظامی خود را بسیج کرده است. بنا به اعلام کره جنوبی، رژه نظامی روز شنبه در کره شمالی که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس حزب کارگر این کشور برگزار شد، با نمایش تسلیحات راهبردی تازه دنبال گشت.

گفته می‌شود رسانه‌های کره شمالی در خصوص رونمایی از این تسلیحات در رژه امروز اطلاع رسانی نکرده اند. پیش از این مقامات کره جنوبی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کردند که کره شمالی قصد رونمایی از یک موشک بالستیک قاره پیما یا یک موشک بالستیک زیردریایی جدید را دارد.

کره شمالی اولین موشک قاره پیمای خود موسوم به هواسونگ-۱۵ (Hwasong-۱۵) را در سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد. پیشتر عنوان شد کره شمالی می‌خواهد در سالگرد تاسیس حزب حاکم خود با نمایش این موشک قدرت موشکی خود را به رخ بکشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار