نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن بر پاسخگویی به تجاوزات ائتلاف سعودی تأکید کرد و گفت، ریاض دو گزینه دارد؛ احترام به ملت یمن یا ادامه درگیری.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن امروز شنبه، در مراسمی بر پاسخگویی به حملات ائتلاف سعودی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش بن حبتور گفت: جنگ و محاصره بر ما تحمیل شده و ما در چارچوب پاسخگویی مشروع تا عمق خاک دشمن عمل می‌کنیم.

او در ادامه تصریح کرد:، عربستان سعودی از تعامل با ملت یمن به عنوان یک ملت به حاشیه رانده شده دست بردارد؛ ریاض بین همزیستی همراه با احترام با ملت یمن و ادامه درگیری مختار است.

او گفت: به وزیر خارجه امارات که برای قربانیان هولوکاستِ ادعایی، ادای گریه کردن را درمی‌آورد، می‌گوییم کشور وی باید در وهله اول به محاصره و تجاوز به کشور ما پایان دهد.

گفتنی است هفته گذشته، وزیر خارجه امارات به همراه وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آلمان به یادبود آنچه «هولوکاست» خوانده می‌شود، ادای احترام کرد.

همچنین «عمر قمرالدین» وزیر خارجه سودان امروز در سخنانی اعلام کرده بود که در دوره قبل و زمان ریاست جمهوری «عمر البشیر» بود که ارتش سودان به جنگ علیه یمن وارد شد و سودان در ورطه این جنگ افتاد.

او در مصاحبه با فرانس ۲۴ گفته بود: ورود به جنگ مانند خروج از آن نیست. ما به دست عمر البشیر وارد این جنگ شدیم، اما هم اکنون تلاش می‌کنیم از آن خارج شویم و تعداد بسیاری از نیرو‌های خود را از آن خارج کرده‌ایم و تنها تعداد اندکی از نیرو‌های ارتش سودان در جنگ علیه یمن حضور دارند.

وزیر خارجه سودان در پاسخ به اینکه آیا نیرو‌های این کشور در لیبی حضور دارند، گفت: سودان حتی یک سرباز هم در لیبی ندارد و هر کس یک سرباز وابسته به دولت سودان در لیبی را برای من بیاورد، به چالش می‌کشم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
هو لو کاست معنی = با هو کردن (تحقیر آمیز )زیر آب زدن را کم کرد . دقیقا کاری کردند که جامعه بصورت تحقیر و اذیت کردن توسط افکار عمومی نمی گذارند گفته شود که اصلا آنقدر یهودی آن وقت آنجا نبودند که بخواهند بکشندشان کشتند هم دستشان درد نکند منتظر بعدی باشند با این همه ظلم و فساد و ... در دنیا . دجال بقیه الله
آخرین اخبار