هواشناسی بوشهر اعلام کرد: خلیج فارس که از پنجشنبه مواج شده بود از امشب با کاهش سرعت باد آرام خواهد شد.

خلیج فارس آرام می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز نیز به سبب وزش باد‌های شمالی بر روی دریا، سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج است اما از امشب با کاهش سرعت وزش باد، خلیج فارس نیز به تدریج آرام خواهد شد.

هادی سالاری افزود: آسمان استان تا پیش از ظهر فردا، صاف همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود اما در ساعاتی از وقت امروز وزش باد و گاهی گردوخاک، و فردا صبح در برخی نقاط مه رقیق رخ می‌دهد.

او ادامه داد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود اما از امشب به تدریج جهت باد به جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت تغییر می‌کند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی، ارتفاع موج را در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی کرد.

به گفته سالاری کم‌ترین دما امروز با ۱۶ درجه سلسیوس از ایستگاه بهرگان در شهرستان دیلم گزارش شد و بیشترین دما در شبانه روز گذشته با ۴۱ درجه سلسیوس در دیر به ثبت رسید.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا  ۲۳ دقیقه بامداد  و جزر دریا ساعت ۰۸:۵۶ اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.