مدیر مسئول انتشارات آریترین گفت: اقتصاد کشور روی صنعت نشر بسیار تاثیز منفی گذاشته است به طوریکه برخی از ناشران در این مدت از چرخه نشر خارج شدند.

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وامی که قرار بود  برای جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا به ناشران کشور پرداخت شود گفت: وام ناشران به چند صورت به آن‌ها اختصاص یافته بود، یکی اینکه  درصدی از بیمه افراد شاغل در انتشارات را تقبل کردند که این درصد ۱۶ هزار تومان بود و مبلغ بسیار ناچیزی است.


بیشتر بخوانید



وی افزود: در بخش دیگر، تسهیلاتی به مبلغ ۵ تا ۱۶ میلیون تومان به افراد بدون بیمه پرداخت می‌کردند. وام هم به نویسندگان و شاعران پرداخت شد، اما وامی برای صنعت نشر اختصاص داده نشد و مبلغی را به ناشران پرداخت نکردند.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد: صنعت نشر کشور به نقدینگی شدید نیاز دارد. چون از یک سو میزان فروش کتاب در کشور کاهش یافته است از سوی دیگر هم ناشران در یک سال گذشته کتاب کمتری منتشر کردند. اقتصاد کشور روی صنعت نشر تاثیر بسیار منفی گذاشته است به طوریکه برخی از ناشران در این مدت از چرخه نشر خارج شدند.

وی ادامه داد: برخی ناشران تعدیل نیرو کردند برخی هم میزان انتشار کتاب هایشان را کاهش دادند. تمام نوسانات صنعت نشر که در این یک ساله شاهد آن بودیم به دلیل مشکلاتی است که در اقتصاد وجود دارد و تاثیر منفی خود را در این عرصه هم  نشان می دهد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار