استاندار قم گفت:نظارت‌های بهداشتی به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد و با متخلفین برخورد‌های سختگیرانه‌ای می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست،استاندار قم،امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در هفته پیش رو نظارت‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد و با متخلفین برخورد‌های سختگیرانه‌ای می شود.

او با اشاره به این که نظارت‌های سختگیرانه شامل تمامی بخش‌های صنفی، صنعتی، خدماتی، نهاد‌ها و دستگاه‌ها می‌شود افزود: افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند باید هم به خانواده و هم به محیط کاری اطلاع دهند و با رعایت قرنطینه ۱۴ روزه مانع از گسترش این بیماری شوند.


استاندار قم ادامه داد: اگر فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا بیماری خود را در محیط کاری یا خانواده پنهان کنند، مشمول جریمه خواهند شد.


سرمست یکی از سختگیرانه‌ترین نظارت‌های بهداشتی‌ها را نظارت بر تاکسی ها، اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: در صورت  رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک در این وسایل، هم راننده و هم سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی شهرداری جریمه می‌شوند.


او بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات تاکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌ها باید از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند و مسئول مستقیم اجرای این مصوبه، انتظامات و مسئولین حراست نهاد‌ها و سازمان‌ها هستند.


استاندار قم گفت: اگر نهاد، دستگاه و اداره‌ای به افراد فاقد ماسک خدمت رسانی کند هم کارکنان و هم مدیران آن نهاد جریمه می‌شوند.


سرمست با اشاره به این که وضعیت کرونا در قم همچنان بحرانی است افزود: به منظور کنترل شرایط و قطع چرخه انتقال محدودیت‌های کرونایی این هفته  نیز ادامه خواهد داشت.


او با بیان این که سرعت و شتاب شیوع بیماری تاحدی کنترل شده است گفت: متاسفانه با وجود تمامی محدودیت‌ها تعداد بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا و همچنین فوت شدگان بر اثر ابتلا به این بیماری همچنان بالاست.


سرمست با اعلام این که در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان حتی پایین‌تر از میانگین کشوری است گفت: تجربه ثابت کرده است هر زمان میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یابد، تعداد مبتلایان قطعا افزایش خواهد داشت.


استاندار با اشاره به تعیین ساز و کار مشخص برای نظارت‌های بهداشتی گفت: کمیته‌های نظارتی اصناف، اتحادیه‌ها سازمان صنعت معدن تجارت شهرداری‌ها و ... در کنار دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهر نظارت و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار