سفارت آمریکا در بغداد و هیئت سازمان ملل (یونامی) از توافق دولت عراق و اقلیم کردستان عراق درباره سنجار استقبال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ناس، سفارت آمریکا در بغداد، پایتخت عراق و هیئت سازمان ملل در این کشور (یونامی) از توافق دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان درباره اوضاع سنجار استقبال کردند.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: آمریکا به دولت عراق و دولت اقلیم کردستان برای دستیابی به توافقی مشترک درباره سنجار تبریک می‌گوید.

در این بیانیه آمده است: ما اجرای کامل این توافق را انتظار داریم و امیدواریم این توافق به امنیت و ثبات دائم برای مردم عراق در شمال این کشور منجر شود.

از سوی دیگر، هیئت سازمان ملل برای کمک رسانی به عراق (یونامی) از توافق دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان در خصوص وضع سنجار در استان نینوا بدین اعتبار که نخستین گام و مهم‌ترین گام در مسیر درست است، استقبال کرد.

این هیئت از اینکه توافق مذکور زمینه ساز راهی برای آینده بهتر برای عراق شود، ابراز امیدواری کرد.

«جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل، نیز ابزار امیدواری کرد که این توافق سرآغاز کمک به بازگشت آوارگان به خانه هایشان و تسریع در روند بازسازی شود و به بهبود ارائه خدمات عمومی به مردم منجر شود که این امر نیازمند حکمی ثابت و هیئت‌های امنیتی است.

او تاکید کرد که حمایت سازمان ملل برای عادی سازی اوضاع در منطقه سنجار ادامه دارد و مردم سنجار برای ساختن آینده‌ای بهتر مصمم هستند و چه بسا این آینده از امروز آغاز شده باشد.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشست مشترک میان بغداد و اربیل از دستیابی به توافق نهایی درباره اوضاع شهر سنجار در شمال این کشور خبر داد و اعلام کرد که این توافق به تسهیل روند بازگشت آوارگان و ریشه کن کردن تروریسم در این منطقه کمک کند.

دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان عراق توافق کردند که مسائل امنیتی در شهر سنجار بر اساس اختیارات دولت فدرال و با هماهنگی دولت منطقه کردستان عراق مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار