کارشناس هواشناسی گفت: اهالی شمال غرب و غرب کشور در روز‌های شنبه و یکشنبه افزایش دما بین ۳ تا ۷ درجه را تجربه خواهند کرد.

وضعیت آب و هواصادق ضیائیان یک کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه امشب در استان های ساحلی خزر و استان های قزوین، البرز و تهران قم مرکزی شمال و غرب سمنان، بارش پراکنده باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود، گفت: مناطقی از استان های زنجان، کردستان و کرمانشاه، همدان، لرستان، شمال و غرب استان اصفهان و شمال چهار محال و بختیاری همچنین برخی از مناطق خراسان رضوی بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات البرز مرکزی که ارتفاعات شمال استان تهران را هم شامل می شود.

او ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می شود. فردا در استان مازندران و شرق گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: امشب در شمال شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی از جمله تهران و نواحی مرکزی کشور کاهش محسوس دما را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان تاکید کرد: در استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و نواحی مرکزی کشور استان های شمال کشور شمال غرب و غرب در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش دما بین ۳ تا ۷ درجه پیدا می‌کنند.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: تا پایان هفته وضعیت هوا در استان های دامنه جنوبی البرز مرکزی و نواحی مرکزی کشور ثابت خواهد بود به طوری که دمای هوا در این مناطق پس از افزایش تا پایان هفته اُفت و خیزی نخواهند داشت.

ضیائیان بیان کرد: سرما در شمال شرق کشور تا روز دوشنبه تداوم دارد و از روز دوشنبه تا پایان هفته روند افزایشی تدریجی ۳ تا ۷ درجه را خواهند داشت. در شرق کشور افت دما در روزهای شنبه و یکشنبه قابل توجه است و از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش تدریجی دما بین دو تا تا ۴ درجه را خواهند داشت.

ضیائیان بیان کرد: در ۵ روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود از امشب تا فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی همچنین درباره وضعیت آب و هوای استان تهران هم گفت: تهران امشب نیمه ابری همراه با مه رقیق گاهی با بارش پراکنده و وزش باد را خواهد داشت و بیشترین دمای تهران ۱۷ و کمترین آن ۹ درجه خواهد بود.

او اظهار کرد: همچنین آسمان تهران فردا صبح تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود و دمای تهران فردا در بیشترین حالت ۲۲ درجه و در کمترین حالت ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار