اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را در مازندران فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرضا سنگاری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر در جلسه جهش تولید این اداره کل، گفت: با عنایت به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "جهش تولید" اجرای طرح زراعت چوب می‌تواند زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی را در استان فراهم سازد.

او افزود: اجرای طرح‌های ۹ گانه ابلاغی از سوی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، علاوه بر تثبیت مالکیت اراضی ملی، زمینه تولید و اشتغال زایی پس از اجرای تنفس جنگل را در شمال کشور در طرح‌های توسعه زراعت چوب و کشت گیاهان دارویی ممکن خواهد ساخت و می‌تواند موجب تامین منابع سلولزی کارخانجات تولیدی شود.

سنگاری از امضای چهار تفاهم نامه همکاری در سطح حدود ۳۰ هکتار با تعاونی‌ها، جوامع محلی و با مشارکت مردم، تسهیل گران و مالکین اراضی ۱۰ هکتاری در غرب مازندران خبر داد و گفت: به این منظور اقداماتی، چون کار‌های ترویجی، تامین نهال مورد نیاز، اعطای تسهیلات بانکی  و انعقاد قرارداد با صنایع چوب به منظور مشارکت در سرمایه گذاری صورت گرفت.

او افزود: با همکاری جهادکشاورزی شهرستان چالوس و یکی از تعاونی‌های منطقه ۴۰۰ هکتار عرصه به منظور توسعه صنوبرکاری در حال برنامه ریزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر از صاحبان صنایع خواست در جهت تسهیل توسعه زراعت چوب ضمن مشارکت حداکثری با مالکین اراضی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اهتمام ورزند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.