مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: رشد صعودی آمار کرونا در این استان سبب تعطیلی برخی از فعالیت‌ها با هدف تلاش برای مهار این ویروس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان بیان کرد: به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا طبق تصمیم ستاد مقابله با این ویروس برگزاری مراسم و همایش‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تعطیل شد.

او اضافه کرد: همچنین در این راستا استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی، آموزشگاه ها، کافه و قهوه خانه‌ها و شهربازی‌ها در همدان تعطیل شد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا در نهاد‌های دولتی نیز اجرای طرح دورکاری به ویژه برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای پیش‌بینی شد.

رفعتی اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته کمترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی مربوط به آرامستان‌ها با ۵۹ درصد، سپس به ترتیب دفاتر پیشخوان دولت با ۶۰ درصد، دفاتر خدمات بیمه ۶۳ درصد، پاساژ‌ها ۶۴ درصد، نانوایی‌ها ۶۵ درصد و مطب‌ها با ۷۰ درصد است.

او گفت: هتل‌ها و مراکز اقامتی با ۸۵ درصد، ادارات و سازمان‌ها ۸۰ درصد، مساجد و اماکن متبرکه با ۷۷ درصد و داروخانه‌ها با ۷۴ درصد بیشترین میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را به خود اختصاص دادند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان افزود: ۸۸ درصد شاغلان در ادارات و سازمان‌ها و ۸۴ درصد شاغلان در موسسه‌ها و بانک‌ها ماسک می‌زنند، همچنین ۹۶ درصد شهروندانی که از وسایل نقلیه استفاده می‌کنند نسبت به استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توجه دارند.

رفعتی ادامه داد: ۶۱ درصد متصدیان و شاغلان در مراکز و اماکن صنفی و صنعتی و ۵۸ درصد مردم هنگام مراجعه به مراکز و اماکن عمومی ماسک می‌زنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.