بهره برداری از طرح آبرسانی در قیروکارزین

طرح آب شرب پایدار سایت عشایری بست میل واقع در دهستان مبارک آباد شهرستان قیروکارزین به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور عشایر کشور گفت: حفر و پمپاژ چاه آهکی، احداث موتورخانه ۲۶ مترمربعی و مخزن ذخیره ۱۰۰ مترمکعبی، اجرای ۹ کیلومتر خط انتقال آب، احداث شبکه داخلی آب به میزان ۲.۵ کیلومتر و اجرای ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط برق از جمله عملیات عمرانی این طرح بوده است.

میرآخورلی افزود: این طرح با اعتبار ۲ میلیارد تومان از منابع اعتباری استانی و ملی به بهره برداری رسید و ۱۰۰ خانوار عشایری از نعمت آب سالم و بهداشتی بهرمند شدند.

او افزود: تامین خدمات زیربنایی در ییلاقات و قشلاقات به‌ویژه تامین آب شرب پایدار و کاهش حجم آبرسانی سیار از برنامه‌های محوری سازمان امور عشایر به منظور ارتقاء شاخص‌های توسعه ای، تنوع اشتغال، بهبود معیشت و رونق تولید در مناطق عشایری است.

همچنین در مراسمی به مناسبت روز روستا و عشایر طرح تامین آب آشامیدنی سایت اسکان قالینی شهرستان خفر با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سا‌زمان امور عشایر ایران به بهره برداری رسید.

مدیر کل امور عشایر فارس گفت: این طرح با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و اعتبارات استانی اجرا شده است.

روح اله بهرامی با بیان اینکه این طرح با هدف تامین آب آشامیدنی سالم پایدار از طریق شبکه انتقال و توزیع آب و تسهیل عشایر در امورات خود به بهره برداری رسیده است، افزود: با بهره برداری از این طرح ۷۰ خانوار عشایری از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

او  تصریح کرد: از جمله اقدامات ارایه شده به این سایت اسکان شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی به عمق ۳۰۰ متر، اجرای خط انتقال آب به طول ۳ کیلومتر، ساخت یک باب موتورخانه ۲۶ متر مربعی، ساخت یک باب مخزن بتنی ذخیره آب ۱۰۰ متر مکعبی و اجرای شبکه فشار متوسط برق به طول ۳ کیلومتر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.