معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: متأسفانه همچنان شاهد تداوم روند پیش رونده اپیدمی کرونا در استان هستیم،

تداوم روند پیش رونده اپیدمی کرونا در استان همدانمنوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان بیان داشت: تحلیل وضعیت شهرستان‌ها حاکی از این است که هفته آینده به جزء در یک شهرستان نارنجی، ما وضعیت قرمز را در سراسر استان خواهیم داشت.

کرمی افزود: متأسفانه نه تنها ابتلای روزانه بستری‌ها به ۷۰ مورد مثبت قطعی رسیده بلکه موارد مرگ هم افزایش قابل توجهی داشته است.

او ادامه داد: تعداد موارد مثبت قطعی به دنبال بستری افراد مشکوک به ۴ هزار و ۸۳۵ نفر و مرگ‌ها هم به ۶۴۹ مورد رسیده است.

کرمی اضافه کرد: متأسفانه تعداد موارد بستری مشکوک و با تشخیص بالینی از مرز ۷۰۰ نفر در حال عبور است و این یعنی فشار بسیار زیاد در منابع و امکانات درمانی استان وجود داشته و در بخش سرپایی هم متأسفانه تعداد موارد مثبت به ۷ هزار و ۲۲۶ مورد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی استان آماده ویزیت و مراجعه بیماران هستند، ابراز داشت: به اطلاع مردم استان می‌رسانم که در حال حاضر باید کرونا بیشتر از زمان دیگری جدی گرفته شود.

کرمی با تأکید بر اینکه هر فردی دارای هر گونه علائم تنفسی با مسئولیت اجتماعی نباید در محل کار، اجتماع و مدرسه حاضر شود، افزود: قرنطینه خانگی در صورت داشتن علائم تنفسی حتما یک اولویت مهم برای حفاظت از اعضای خانواده و سایر مردم است، به نحوی که نباید افراد، منتظر جواب آزمایش یا تست شوند.

این مسئول تأکید کرد: اگر پزشک، پرستار و یا مراقب سلامت در مراکز به آن‌ها اعلام می‌کنند که مشکوک به کرونا هستند یعنی از همان لحظه باید از قرنطینه خانگی استفاده کرد تا زمانی که دو هفته بگذرد و تحت مراقبت پزشک باشد.

منوچهر کرمی در ادامه بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.