رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای پایدارسازی زمین لغزش و کنترل سیلاب در منطقه «قلعه‌گل» خرم‌آباد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،  اسفندیار حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در بازدید از حوزه آبخیز قلعه گل افزود: وقوع سیلاب‌های اخیر و زیرشویی رودخانه موجب ۵۴ زمین لغزش در این منطقه شده بود.

او اظهار داشت: قلعه گل به مساحت ۱۱ هزار هکتار یک حوزه سیل خیز است که لغزش‌های آن علاوه بر تولید حجم زیادی رسوب، باعث قطع درختان چندین ساله بلوط منطقه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با هدف کنترل سیل، پایدارسازی مناطق لغزشی و جلوگیری از قطع طبیعی درختان بلوط ناشی از رانش زمین، سال گذشته تاکنون ۲ طرح کنترلی در این منطقه اجرا کرده است.

حسنی مقدم ادامه داد: این طرح‌ها با اعتبار پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای کنترل سیلاب، پایدارسازی مناطق لغزشی و ترمیم سازه‌های قدیمی آسیب دیده تدوین و تاکنون بیش از پنج هزار متر مکعب عملیات سنگ و ملات و سه هزار متر مکعب خشک چین انجام شده است.

او تصریح کرد: با توجه به سازه‌های آسیب دیده در سیل ۹۸، مقرر شده است اعتبارات اوراق خزانه اسلامی به ارزش۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای بازسازی سازه‌های گابیونی قدیمی آسیب دیده هزینه شود.

منطقه قلعه‌گل واقع در شهرستان خرم‌آباد به‌واسطه‌موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از مناطق مهم گردشگری استان لرستان به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.