به دنبال آزادی پلیسی که به قتل جورج فلوید متهم است، نیروهای گارد ملی مینه‌سوتا از ترس به راه افتادن دوباره اعتراضات مردمی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی نوشت به دنبال آزادی «درک شوین» پلیس متهم به قتل جورج فلوید با قرار وثیقه یک میلیون دلاری، نیرو‌های گارد ملی مینه سوتا در اقدامی احتیاطی به حال آماده باش درآمدند.

«تیم والز» فرماندار مینه سوتا، دلیل آماده باش نیرو‌های گارد ملی را آمادگی برای کمک به حفظ آرامش در این ایالت و محافظت از مردم عنوان کرد. حدود ۱۰۰ سرباز علاوه بر ۱۰۰ نیروی ایالتی و ۷۵ افسر حفاظتی به حال آماده باش درخواهند آمد.

گارد ملی در توئیتی نوشت سربازان برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی آمادگی خواهند داشت.

اداره پلیس مینیاپولیس در بیانیه‌ای که به دست فاکس نیوز رسید، اعلام کرد که درصورت بروز ناآرامی با نیرو‌های محلی، ایالتی و فدرال همکاری خواهد کرد. «جان الدر»  سخنگوی این اداره از احتمال بروز چالش‌هایی هم در سطح محلی و هم در سطح ملی خبر داد.
براساس گزارش رسانه‌های اجتماعی تظاهرکنندگان برای راهپیمایی به سمت مرکز شهر، تجمع کردند، اما هیچ گزارشی مبنی بر وقوع اقدامات خشونت آمیز وجود ندارد. در یک منطقه از شهر گروهی از تظاهرکنندگان مرتبا اسم فلوید را فریاد می‌زدند.

درک شوین ۴۴ ساله روز چهارشنبه پس از چند ماه حبس با وثیقه یک میلیون دلاری از زندان ناحیه «هنپین» آزاد شد. او متهم به قتل غیرعمد با فشردن زانویش به مدت ۹ دقیقه بر روی گردن جورج فلوید است. این افسر سابق پلیس با قید وثیقه تحت شرایطی از جمله ممنوعیت تماس با خانواده جورج فلوید، بازگرداندن هرگونه مجوز حمل سلاح گرم و ممنوعیت کار در دستگاه‌های پلیس، موقتا آزاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار