مدیر جهاد کشاورزی فارسان گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم کوچکی مدیر جهاد کشاورزی فارسان اظهار داشت: این شهرستان با توجه به شرایط خاص کشاورزی و زمین‌های مرغوبی که دارد جزو شهرستان‌های فعال در زمینه کشت ذرت علوفه‌ای است، به‌طوری که حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای بوده است.

او افزود: عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای در سطح شهرستان فارسان از ۲۰ شهریورماه امسال آغاز شده و با توجه به اینکه بسیاری از زمین‌های زراعی زیر کشت ذرت علوفه‌ای هستند برداشت این محصول هنوز ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


کوچکی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با برداشت این محصول ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای قابل‌مصرف در دامداری‌های استان و کشور تأمین شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود و تأمین علوفه برای دامداری‌های سطح استان و استان‌های مجاور یکی از بحث‌های مهم بخش کشاورزی و از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی هست.

کوچکی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که برای تأمین علوفه، خصوصاً علوفه وارداتی به خاطر تأمین ارز و حجیم بودن علوفه وجود دارد کشت ذرت یکی از ارقام کمک‌کننده به تأمین علوفه دامداری‌ها هست.

او افزود: در هر هکتار ذرت علوفه‌ای بین ۶۰ تا ۶۵ تن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود که سر جمع برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ۹۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار