مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این استان در اجرای طرح مطالعات دینامیک اشتغال یا طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو)، در زمره استان های سرآمد کشور قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در سفر به دلگان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه ای که در این شهرستان برای ایجاد و توسعه کسب و کار وجود دارد اظهارداشت: حنا و چای ترش این شهر از دیرباز به عنوان نماد و معرف این منطقه شناخته می‌شود و قرار است مورد حمایت قرار گیرد.

او  ادامه داد: بر این اساس و پس از کار مطالعاتی دقیقی که از سوی کارگزار طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) سیستان و بلوچستان انجام شده است، با ورود بخش خصوصی به این موضوع، فرایند احداث کارخانه فرآوری و بسته بندی چای ترش دلگان آغاز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین برای کمک به سرعت گرفتن این طرح، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات با عاملیت صندوق کارآفرینی امید این استان پرداخت می‌شود.

او  با اشاره به عملکرد سیستان و بلوچستان در اجرای طرح ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۹ هزار و ۱۹۲ طرح با اشتغال ۱۴ هزار و ۸۹۹ نفر، ۵۴۷ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان همچنین از دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل که در این طرح دخیل هستند خواست تا در فرصت باقیمانده برای جذب تسهیلات و تسریع در فرایند اداری طرح‌ها همت مضاعف داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار