قاسمی گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های بالای تجاری، اقتصادی و موقعیت راهبردی چابهار برای انجام سرمایه‌گذاری نیازمند تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی، هوایی، بندری و جاده‌ای است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار رستم قاسمی مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از بازدید از ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و طرح‌های بزرگ فولاد، پتروشیمی، فرودگاه و در نشست با مدیرعامل منطقه آزادچابهار اظهارداشت: سرمایه گذاران برای امنیت سرمایه و اعتماد به سرمایه گذاری نیاز به اجرایی شدن قوانین خاص مناطق آزاد و زیرساخت‌ها دارند و این امر باید مورد توجه جدی مسوولان تصمیم گیر کشور قرار گیرد.

او  با اشاره به اینکه چابهار اهمیت زیادی در اقتصاد کشور دارد و باید این نقطه استراتژیک ایران اسلامی را پایتخت اقتصاد دریایی کشور تعریف و متناسب با جایگاه آن امکانات و زیرساخت ها را فراهم کنیم افزود: امیدواریم چابهار با پروژه‌های بزرگی همچون بندر، ریل و فرودگاه در کنار فولاد و پتروشیمی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند و هر چه سریعتر جاده منتهی به این بندر به بزرگراه و آزادراه تبدیل شود.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما باید یک پایتخت دریایی متناسب با نیازمندی‌های کشور داشته باشیم که ارتباط تنگاتنگی با جهان داشته باشد و این نقطه تنها در ایران می‌تواند چابهار باشد چون به آبهای آزاد دسترسی دارد و می تواند در توسعه تجارت و اقتصاد ایفای نقش کند.

او  ادامه داد: چابهار مزیت‌هایی دارد که می‌تواند برای حمل و نقل و ترانزیت کشور جهت دسترسی به کشورهای شمالی ایران مورد استفاده قرار گیرد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از حمل نقل دریایی غافل نباشیم.

سردار قاسمی تصریح کرد: چابهار جای بسیار مهمی است زیرا در تنگه هرمز محصور نیست و در نزدیکی همسایگان بزرگی مثل پاکستان و افغانستان قرار دارد.

او افزود: بنابراین جا دارد که توسعه همه جانبه در همه ابعاد بویژه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت در چابهار اتفاق بیفتد و همراه با آن قوانین و مقررات خاص مناطق آزاد نیز باید تعریف و اجرایی شوند در غیر اینصورت مناطق آزاد معنی پیدا نمی‌کنند چون سرمایه گذار در سایه زیرساخت‌های مستقل و متناسب با مناطق آزاد قوانین و مقررات خاص می‌تواند احساس امنیت اقتصادی داشته باشند.

مشاور عالی و اقتصادی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سرمایه گذاران برای امنیت سرمایه و اعتماد به سرمایه گذاری نیاز به اجرایی شدن قوانین خاص مناطق آزاد دارند و در چابهار با وجود منطقه آزاد و بندر باید به زیرساخت‌ها توجه شود تا شاهد عمران و آبادانی، اشتغال، ترانزیت و حمل نقل شویم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهارداشت: چابهار موقعیت استراتژیکی دارد و به نوعی چهار راه اقتصاد جهانی است و می‌تواند در قواره ملی و بین المللی برای توسعه نقش ایفا کند.

عبدالرحیم کردی اظهارداشت: امنیت و اقتصاد دو بال مهم توسعه هستند و نیاز است با ایجاد اشتغال، اجرای طرح‌های مهم، تکمیل زیرساخت‌ها، ترافیک بار و کالا و تردد مسافر تلاش کنیم تا شاهد امنیت پایدار و فعالیت‌های اقتصادی بزرگ و کوچک باشیم.

او  از حضور مسوولان کشوری برای پیگیری مسائل و مشکلات چابهار و اهمیت آنان به توسعه و آبادانی این منطقه قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار