معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت تقویت مبادلات تجاری چهارمحال و بختیاری با کشور‌های اوراسیا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، از صادرات ۲۳.۵ میلیون دلار کالای از استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال صادرات تعدادی از واحد‌های تولیدی استان متوقف شد که این موضوع نیازمند بررسی و ریشه‌یابی همه‌جانبه است.

او افزود: تسهیلات خوبی برای صادرکنندگان در گمرک استان باید ایجاد کرد تا هم شاهد رونق گمرک استان باشیم و هم صادرکنندگان بتوانند به راحتی کالا‌های خود را از مبدا صادر کنند.


بیشتر بخوانید


نصیری اضافه کرد: این تسهیلات برای صادرات بادام مامایی از اهمیت دوچندانی برخوردار است چرا که ما بخش قابل توجهی از صادرات بادام کشور را به خود اختصاص داده‌ایم و چنانچه این محصول از گمرک استان صادر شود ارزآوری قابل توجهی برای استان به دنبال خواهد داشت.

او همچنین بر ضرورت تقویت مبادلات تجاری استان با کشور‌های اوراسیا تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های تجاری خوبی در این کشور‌ها وجود دارد، اما از سوی صادرکنندگان استان کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.