امروزه برای امنیت در منازل و مکان های تجاری از سیستم‌ هایی مانند فنسهای الکتریکی ، قفل‌های الکترونیکی ، دوربین‌های مداربسته ، انواع درب آکاردئون استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه برای امنیت در منازل و مکان های تجاری از سیستم‌ هایی مانند فنسهای الکتریکی ، قفل‌های الکترونیکی ، دوربین‌های مداربسته ، انواع درب آکاردئون و حفاظ دیوار ساختمان مانند حفاظ شاخ گوزنی fence shield Deer Horn ، حفاظ لیلیوم ، حفاظ بوته‌ای ، حفاظ آبشاری ، حفاظ نیزار، حفاظ بوته خاری طرح حفاظ شاخ گوزني و … استفاده می‌شود. توصیه می‌شود جهت افزایش امنیت ساختمان خود، نصب حفاظ ساختمان را در برنامه‌های خود داشته باشید.

نرده حفاظ های روی دیوار ساختمان‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از امنیت ساختمان هستند. سربازانی فولادین و نیزه به دست که سر دیوار ایستاده‌اند تا کسی مزاحم آسایش ساکنان ساختمان نشود. اما موقع انتخاب نوع حفاظ و زمان نصب آن به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟ با ما همراه باشید تا سیر تا پیاز حفاظ‌ها را برایتان تعریف کنیم.

نرده حفاظ های فلزی مدرن برای امنیت ساختمان های مسکونی و ویلا

حفاظ شاخ گوزنی ( Deer antler guard ) بهترین نرده حفاظ دیوار ساختمان با بالاترین درجه امنیت میباشد که به منظور جلوگیری از ورود ناخواسته افراد ، سارقان و حیوانات و.... ساخته میشود . در گذشته حفاظ های روی دیوار بصورت سر خم نیزه ای یا سیم خاردار موجود بود که دارای نقاط ضعف بسیاری بودند ، ولی این روزها با نسل جدید حفاظها مثل حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ بوته ای و حفاظ نی زار مواجه هستیم که از نظر ظاهری ، امنیتی و استحکام بسیار کاربردی تر است و مورد تایید پلیس هم میباشد . ساختار حفاظ شاخ گوزنی بصورتی است که سارق هر چند حرفه ای ولی با توجه به نوک تیز و برنده میلگردهای بکار رفته در ساخت حفاظ ، امکان عبور از آن را نخواهد داشت .

۱- جنس حفاظ روی دیوار : تقریباً همه حفاظ‌های دیوار در شهر تهران از جنس فولاد یا به قول خودمانی‌اش آهنی هستند. پس این یکی را می‌توان از لیست دغدغه‌ها خط زد.

۲- ارتفاع نرده حفاظ روی دیوار : حفاظ‌ها به‌طور معمول با ارتفاع یک تا یک‌ونیم متر ساخته می‌شوند. ارتفاع از مهم‌ترین چیزهایی است که روی قیمت حفاظ اثرگذار است. ضمن این که برای کاربردهای خاص می‌توانید ارتفاع دلخواه خود را انتخاب کنید.

۳- تراکم شاخه های حفاظ آهنی دیوار : تعداد میله‌های عمودی در هر متر عرض حفاظ، تراکم آن را مشخص می کند. هر چه تراکم بالاتر باشد، یعنی میله‌های عمودی به هم نزدیک‌تر هستند و تراکم پایین به معنی فاصله بیشتر میله‌ها با هم است. هر چه تراکم کمتر باشد، هزینه ساخت حفاظ پایین‌تر می‌آید. تراکم بیشتر امنیت بیشتر و گاهی هم زیبایی بیشتری به وجود می‌آورد.

۴- نوع و مدل انواع حفاظ دیواری : حفاظ‌های فولادی می‌تواند طرح سرنیزه ای، شاخ گوزنی، بوته ای، نیزاری و یا لیلیوم باشند. 

 

نرده حفاظ های فلزی مدرن برای امنیت ساختمان های مسکونی و ویلا

حفاظ آکاردئونی نوعی حفاظ امنیتی از جنس آهن است که ضریب امنیتی بالایی برخوردار است . حفاظ آپارتمان آکاردئونی بر روی درب ورودی نصب شده و به عنوان درب ضد سرقت استفاده می شود. درب آکاردیونی از انواع تا شونده است که قابلیت جمع شدن فوق العاده ای را دارد. حفاظ آکاردونی روی قاب در نصب شده و فضای اضافی اشغال نمی کند. در صورت عدم نیاز به بستن کامل حفاظ آکاردون ، می توان درب را تا انتها بر روی ضلع عمودی چهارچوب جمع کرد. به این ترتیب می توان حفاظ درب آپارتمان آکاردئونی را مناسب ترین درب ضد سرقت برای راه پله های کوچک و باریک دانست. حفاظ آکاردئونی با طرح ها و اندازه های متفاوت در مرکز کارگاهی آهن سازه ساخته شده و رنگ آمیزی می شود.

پیش از هر چیز لازم است به رفتار خود توجه کنید. اگر هوشمندانه عمل کنید سارقان متوجه عدم حضور شما نخواهند شد. در نتیجه تلاشی برای ورود به ساختمان نخواهند کرد. پس از ساکن شدن در هر ساختمانی تا حد امکان همسایه های خود را بشناسید و به آسانی به کسی اعتماد نکنید.
همچنین اگر قصد سفر دارید تصمیم خود را با افراد غریبه در میان نگذارید. مثلا در میوه فروشی محل از برنامه سفر خود صحبت نکنید یا روی پیغامگیر منزل توضیحی در مورد به سفر رفتن و زمان غیبت خود ندهید. علاوه بر این از روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم برای امن کردن ساختمان بهره ببرید.

1) ایمن سازی درب ها

آسان ترین راه ورود به هر مکانی درب ورودی است. پس به منظور امن کردن ساختمان مطمئن شوید که برای درب انباری، درب پارکینگ قفل های با کیفیتی تهیه نمایید. همچنین بهتر است درب ورودی ساختمان از نوع درب ضد سرقت باشد، یا اینکه می توانید برای حفاظت بیشتر، از درب های آکاردئونی استفاده نمایید و یا از حفاظ تکمیل محصول ما استفاده کنید.

2) امن کردن ساختمان با مسدود کردن پنجره ها

پنجره ها را فراموش نکنید. سارقین حرفه ای قادرند بدون ایجاد صدا، از راه پنجره وارد منازل شوند. پس پنجره های پشت ساختمان که دید ندارند و پنجره هایی که در ارتفاع کم قرار داشته یا قابل دسترسی هستند را با حفاظ مناسب مسدود کنید.

3) ایمن سازی حیاط و ورودی ها

ورودی ساختمان ها و حیاط منازل در هنگام شب دارای نقاط تاریکی هستند که به سارقین امکان مخفی شدن و ورود به ساختمان را می دهد. اما با استفاده از چراغ های حساس به حرکت می توانید مشکل را حل کنید. بعلاوه استفاده از دوربین های مدار بسته تاثیر بسزایی در امن کردن ساختمان دارد و بسیاری از سارقان به خانه های دارای دوربین نزدیک نمی شوند. فراموش نکنید که از انواع حفاظ، روی دیوارهای حیاط استفاده نمایید.

4) کمک گرفتن

اگر قرار است مدت زیادی به سفر بروید بهتر است علاوه بر انجام تمامی روش های امن کردن ساختمان از یک شخص مورد اعتماد نیز درخواست کمک کنید. مثلا از شخصی بخواهید به بهانه آب دادن به گیاهان به منزل شما سر بزند تا سارقینی که در کمین هستند، متوجه رفت و آمد به منزلتان بشوند. یا اینکه با پرداخت مبلغی از سرایدار ساختمان بخواهید به طور ویژه از منزلتان مراقبت نماید.

5) امن کردن ساختمان در زمان حضور افراد

حفظ امنیت ساختمان صرفا مختص به زمان سفر نمی شود و گاهی کودک یا شخصی به تنهایی در منزل حضور دارد. برای تامین امنیت در چنین شرایطی، موارد زیر را رعایت کنید :

    • تا حد ممکن در زمان های تنهایی نیروهای خدماتی، نظافتی، تعمیرکار و افراد غریبه را به منزل راه ندهید.
    • به کودکان بیاموزید هرگز درب را روی افراد غریبه باز نکنند.
    • از چشمی و زنجیر پشت در استفاده نمایید.

با یادگیری و به یاد داشتن این روش ها تا حد بسیار زیادی امنیت خانه خود را افزایش می دهید.فراموش نکنید سارقان به دنبال خانه های امنیت پایین راحت تر برای دزدی می گردند.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار