فرماندار شهرستان دیلم با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اخیر بازار ساحلی دیلم گفت: بعد از ۱۸ سال یک طرح با در نظر گرفتن تمام مسائل ایمنی و مورد تایید برای بازاریان احداث و شاهد رونق دوباره این بازار خواهیم بود.

بازارچه ساحلی دیلمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد دشتی فرماندار شهرستان دیلم در جلسه ستاد مدیریت بحران بیان کرد: مجموعه ستاد بحران و تمامی دستگاه‌های مسئول وظیفه داریم برای حادثه اخیر جبران خسارت، پیگیری و برای کسبه آسیب دیده در این حادثه آتش سوزی تا حصول نتیجه کمک کنیم.

او با عنوان اینکه چهارجوب اصلی در مدیریت بحران هماهنگی، سرعت عمل و داشتن برنامه است افزود: در عملیات اطفای حریق بازار ساحلی دیلم در کنار شهرداری و اداره بندر دیلم از استان‌ها و شهر‌های همجوار و ظرفیت آتش نشانی شرکت‌های نفت و گاز حوزه شهرستان نیز استفاده شد.

فرماندار شهرستان دیلم با تاکید بر تسریع در اجرای مصوبات جلسه شهرستانی و استانی حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم گفت: بعد از ۱۸ سال یک طرح  با در نظر گرفتن تمام مسائل ایمنی و مورد تایید برای بازاریان احداث و شاهد رونق دوباره این بازار در ساحل دیلم باشیم.

دشتی گفت: در حادثه آتش سوزی اخیر خیلی از ایراد‌ها، اشکالات و کمبود‌های فعلی دیده شد که باید برای مقابله با بحران برطرف شود و در این راستا هر دستگاه مسئول موظف به انجام وظایف محوله است، کوتاهی و سهل انگاری از هیچ نهاد، اداره و شخصی پذیرفته نخواهد بود و در صورت اثبات تخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر در سطح ملی در مدیریت بحران هنوز تا نقطه مطلوب فاصله خیلی زیادی داریم و در مواقع بحران این ضعف‌ها دامن‌گیر کشور است گفت: در حوزه شهرستان دشتی ضمن اینکه خیلی از زیرساخت‌ها فراهم نیست، ولی بی برنامه‌ای در اطفای حریق آتش سوزی اخیر کرده است.


بیشتر بخوانید

وقتی شعله‌های آتش دارایی ۲۰۰ خانوار را می ‎بلعد

مهار آتش سوزی در بازارچه ساحلی دیلم/ سرمایه ۲۰۰ مغازه دار خاکستر شد

بازداشت یک نفر در خصوص حادثه آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم


فرماندار دیلم تاکید کرد: در زمان بحران تمامی امکانات اداری، لوجستیکی، ماشین آلات ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی تحت اختیار ستاد بحران است.

دشتی با بیان اینکه در زمان بحران فرمانده عملیات باید تعیین و سایرین با هماهنگی امداد رسانی کنند گفت: زیر ساخت‌های لازم برای مدیریت بحران به ویژه در حوزه شهری وشهرداری‌ها موجود نیست و این امکان باید در شهرستان فراهم شود.

او با تاکید بر اینکه به زودی شهرداری‌های این شهرستان با متولیان مجتمع‌های تجاری نشستی با محوریت بررسی و بالا بردن سطح ایمن سازی و استفاده از دوربین‌های مدار بسته و سیستم اطفا حریق تشکیل و نکات لازم را تاکید کنند عنوان کرد: در تمامی فروشگاه‌ها، اماکن تجاری و منازل مسکونی باید تمامی مسائل ایمنی رعایت شود تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

رئیس ستاد بحران شهرستان با تاکید بر آموزش جامع وکامل به نیروی‌های آتش نشان و بروز رسانی ماشین آلات گفت: کوتاهی و کم کاری در این رابطه قابل قبول نیست.

دستی افزود: دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی رویارویی با موضوعات مختلف را داشته باشد و در مجموعه‌های تحت مدیریت اقدامات و وظایف مربوطه را با دقت و کامل انجام دهند.

فرماندار شهرستان دیلم ادامه داد: ادارات برای فراخوان و مانور‌های از پیش تعیین نشده در ساعات مختلف آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.