سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:با توجه به افزایش و تداوم شدت شیوع کووید.۱۹، پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای مدارس به ستاد استانی مقابله با کرونا ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  گفت: در ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی احتمالی یک هفته‌ای مدارس استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

او در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل نیز بیان کرد: در فرآیند بررسی شیوع کرونا در استان، مواردی از افزایش تعداد مبتلایان در سنین زیر ۱۸ سال گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: وضعیت قرمز شیوع کرونا در استان همچنان ادامه دارد و هم‌اکنون سه شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده افزود: از زمان شیوع کرونا در استان تاکنون ۶۶۷ نفر از اهالی این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

او هفته گذشته نیز اعلام کرد که پیک بعدی شیوع کرونا در این استان در اواسط آبان ماه خواهد بود و باید از هم‌اکنون تمهیدات لازم برای مدیریت آن اتخاذ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در سراسر کشور و فرارسیدن فصل پاییز و احتمال همزمانی این بیماری با آنفلوآنزا، لازم است که اهالی استان دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکترحبیب زاده همچنین با اشاره به استفاده ۷۰ درصد از مردم این استان از ماسک گفت: مردم برای کنترل بیماری کرونا به ویژه در فصل پاییز باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.