دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: برای کنترل بیماری کرونا در سطح جامعه سه ضلع مثلث باید بایکدیگر همراهی کامل کنند که تیم درمان، مردم و رسانه اضلاع این مثلث هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رحیمی دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزی بیش از ۲۰۰ بیمار در این ایام در بیمارستان‌های مشهد بستری می‌شدند و حتی برخی اوقات تا هزار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شدند.

او با بیان اینکه هفته‌ای ۳۰۰ میلیون تومان فقط اکسیژن مایع برای کمک به این بیماران به همت  دانشگاه علوم پزشکی مشهد خریداری می‌شد، افزود: در همین ایام نیشابور شدت بحرانی را دو برابر مشهد تجربه کرد.

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر وضعیت آرام است، اما شیب بستری خفیف، ولی صعودی است که این موضوع نگران کننده‌ای است.

رحیمی بیان کرد: مردم با چهار اقدام ساده می‌توانند در کنترل این بیماری به خود و تیم درمان کمک کنند؛ که استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و رعایت اصول بهداشتی مطابق با حرفه خودشان از آن جمله است.
 
او  با اشاره به اینکه اگر ۷۵ درصد مردم این موضوعات را رعایت کنند می‌توانیم تصور کنیم که بیماری کنترل می‌شود،تصریح کرد: برخی از مردم به دلایل شرایط اقتصادی امکان رعایت ماسک را ندارند که شهرداری و ستاد مردمی مقابله با کرونا با در نظر گرفتن کمک‌های غیر نقدی و ماسک به کمک آن‌ها می‌شتابد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه نظام سطح بندی برای کرونا در نظر گرفته شد تا حتی آن زمانی که بحران وجود داشت بیمارستان‌ها با موج بیماران و ارائه ندادن خدمات درمانی روبرو نشوند، تاکید کرد: سطح صفر در رده بندی ارائه خدمت به بیماران، تماس تلفنی با ۱۹۱ است تا قبل از هر اقدامی از ۱۹۱ کسب اطلاع کنند تا در خصوص اینکه بیمار را به مراکز جامع سلامت یا مراکز بیمارستانی ببرند مشاوره بگیرند و یا این موضوع که آیا شرایط فرد بیماری کرونا است یا هر نوع بیماری دیگر است.

انتها ی پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.