تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی باید به مصاف تیم ملی ازبکستان برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران پس از ۸ ماه دوباره شکل گرفته و با دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات اولین اردوی آماده سازی اش برای ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را آغاز کرده است.

یوز‌های ایرانی قرار است در ۲ دیدار تدارکاتی با ازبکستان و مالی دیدار کند. تیم ملی فوتبال ازبکستان چند روزی است که اردوی آماده سازی خود را زیر نظر "وادیم آبراموف" آغاز کرده است و تا به حال نتوانسته اند به جام جهانی فوتبال راه پیدا کنند، اما در مقدماتی جام ۲۰۲۲ قطر در گروه D که تیم‌های عربستان، سنگاپور، فلسطین و یمن حضور دارند در صدر جدول است و تیم مدعی عربستان در مکان دوم قرار دارد.

تقابل ستاره‌های ازبک با طعم انتقام/ مهاجم اروپایی و ستاره‌های پاختاکور!

ازبکستان برای دیدار با ایران تمامی ستارگان خود را فراخوانده تا با تمام قوا مقابل شاگردان اسکوچیچ قرار بگیرد. البته ازبک‌ها برای این بازی ایگور کریمتس و اونوروف را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و همچنین جمشید اسکندروف که در لیگ کره جنوبی بازی می‌کند به دلیل شرایط قرنطینه و ویروس کرونا اجازه خروج از این کشور را پیدا نکرد.

آبراموف  سرمربی تیم ملی ازبکستان برای تقابل با ایران، ۱۱ بازیکن از تیم پاختاکور دعوت کرده که اسامی آن‌ها به شرح زیر است.

دروازه بان: الدوربک سویونوف
دفاع: ایگور کریمتس، خوجیراکبر، فرخ سایفیوف
هافبک: ایسماعیلوف، خوجیمات اریکینوف، جلال الدین ماشاریپوف، اودیلجان خامروبه‌کوف، سردار سوبیرخوجائف، داستانبک خامداموف
مهاجم: ایگور سرگئیف

سویونوف دروازه بان اصلی تیم ملی ازبکستان است که مقابل پرسپولیس نیز حضور داشت که با شکست نماینده ازبک همراه بود. این دروازه بان ۲۹ ساله برای تیم ملی کشورش ۲۴ بازی انجام داده و عملکرد خوبی در سال‌های اخیر داشته است.


بیشتر بخوانید


فرخ سایفیوف دیگر مدافع ارزشمند پاختاکور است که ۲۵ بازی برای تیم کشورش انجام داده و ستاره اصلی ازبک‌ها در خط دفاع است. او مقابل پرسپولیس نیز در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشت.  

تقابل ستاره‌های ازبک با طعم انتقام/ مهاجم اروپایی و ستاره‌های پاختاکور!

اوتابک شکوروف دیگر ستاره خط میانی ازبکستان است که در تیم شارجه امارات بازی می‌کند. این بازیکن ۳۰ بازی در تیم ملی کشورش انجام داده که حاصل آن ۳ گل بوده است. این بازیکن ۲۴ ساله یکی از بازیکنان آینده دار تیم ملی کشورش محسوب خواهد شد.

جلال الدین ماشاریپوف که بازیکن نام آشنایی برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود، در مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در دقیقه ۱۵ اخراج شد و یکی از عوامل شکست تیمش لقب گرفت. او ستاره ازبک‌ها است و سابقه ۲۸ بازی ملی را دارد.

الدور شومورودوف، مهاجم تیم ملی ازبکستان و عضو جدید باشگاه جنوا ایتالیا نیز که در ۴۲ بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده، همراه با ایگور سرگئیف مهاجمان ازبک هستند که به طور قطع دیدار آن‌ها با خط دفاعی ایران حساسیت‌های زیادی دارد.  

داستانبک خامداموف نیز دیگر ستاره خط میانی ازبک‌ها محسوب می‌شود و باید دید در پایان این مسابقه تدارکاتی چه نتیجه‌ای بدست خواهد آمد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان روز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه در ورزشگاه ۳۵ هزار نفری پاختاکور تاشکند به مصاف یکدیگر می‌روند. ملی پوشان ایرانی یک بازی تدارکاتی دیگر مقابل تیم ملی فوتبال مالی برگزار خواهند کرد.

قرار است در این بازی که بلیت فروشی آن رایگان است، هزار نفر در ورزشگاه حضور یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار