رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی بر لزوم حل صلح‌آمیز بحران قرقیزستان پس از اعتراض به نتایج انتخاباتی این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، رئیس جمهور روسیه به اظهارات نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ که دونالد ترامپ را عروسک پوتین نامیده بود، واکنش نشان داد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه اعلام کرد تحقیر رئیس جمهور فعلی آمریکا موجب ارتقا موضع روسیه می‌شود. رئیس جمهور روسیه افزود: ما شاهد اظهارات ضد روسی بایدن هستیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین در خصوص تحولات اخیر پس از انتخابات در قرقیزستان گفت: آنچه پس از انتخابات در قرقیزستان رخ داد نگران کننده است، ما امیدوار به حل صلح آمیز بحران برسیم و با همه احزاب این کشور در ارتباط هستیم.

با توجه به تداوم درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، پوتین بار دیگر خواستار برقرار آتش بس فوری در منطقه قره باغ شد.

بایدن در جریان اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۰ با رد ادعا‌های ترامپ درباره شکوفایی کشور تأکید کرد: «آمریکا در دوران ترامپ فقیرتر و ضعیفتر شده است. ترامپ عروسک پوتین است!»

بسیاری از دموکرات‌ها مواضع نرم ترامپ در قبال همتای روسی او را بار‌ها هدف انتقاد قرار داده و ادعای همیشگی مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را مطرح می‌کنند. دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ نیز پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این موضوع را پیش کشیدند و تحقیقات بیش از دو ساله‌ای بدون دست یافتن به شواهدی محکم در وزارت دادگستری آمریکا شکل گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار