به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی صحبت از کراس اوورهای جمع و جور میشود، به راحتی میتوان فهمید که چرا مزدا CX-۵ ۲۰۲۱ برنده بهترین شاسی بلند شده است. نه تنها از بدنه مجسمه سازی شده زیبایی برخوردار است، بلکه فضای داخلی آن نیز برای چشمها جالب است.
البته، مزدا به ما نشان داده است که توجه آن به جزئیات بیشتر از عمق ظاهری به ارگونومی متفکرانه و پویایی رانندگی جذاب است. CX-۵ در مقایسه با رقبای خود که عمدتا کسل کننده بوده، بسیار جذاب شده است. در حالی که موتور استاندارد چهار سیلندر فاقد منگنه توربو - چهار موجود است، هر دو با گیربکس اتوماتیک بسیار ماهر جفت میشوند و از نظر مصرف سوخت از بازدهی بالاتر از رتبه بندی EPA برخوردار هستند. با وجود مساحت بار کمتر نسبت به رقبای اصلی خود، ۲۰۲۱ CX-۵ از همه همکلاسیها و حتی برخی گزینههای گرانتر، درخشش بیشتری دارد.
با اضافه شدن نسخه CX-۵ Carbon Edition، اکنون میتوانید موتور توربوشارژ ۲۵۰ اسب بخار را بدون پرداخت هزینه برای هر دو سطح تریم برتر، تهیه کنید. Carbon Edition دارای تمام ویژگیهای مشابه مدل Touring با بسته Preferred SV (استریو Bose، صندلی مسافر قابل تنظیم با قدرت، بالابر برقی، سانروف و سایر موارد) است. نمونه اول شامل چرخهای ۱۹ اینچی مشکی و یک طرح مشبک متالیک مشکی است. مورد آخر شامل صندلیهای چرمی قرمز با دوخت قرمز و لهجههای مشکی روی ساز و پانلهای در است.
موتور ۴ سیلندر استاندارد ۱۸۷ اسب بخاری CX-۵ هنگام دور شدن از شهر یا شلوغی در اطراف شهر، پاسخ گاز بالایی دارد، بنابراین سرعت آن از آنچه که در حال حاضر است، سریعتر است. در سرعتهای بالاتر، مانند تلاش برای عبور یا ادغام در آزادراه، احساس کمبود نیرو میکند. نسخه ۲۵۰ اسب بخاری توربوشارژ شتاب بسیار سریع تری را ارائه میدهد.
هر دو موتور با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و جلو یا چهار چرخ متحرک جفت میشوند. برای لذت بردن از CX-۵ یا قدردانی از برتری آن نیازی به سخت کوشی ندارید. مطمئناً، فرمان دقیق و پیچیده بودن آن باعث یک سفر دریایی میشود. اما همچنین باعث خستگی جادههای ناهموار و بدون هیاهو میشود و کیفیت سواری کراس اوورهایی را دارد که دو برابر هزینه دارند.
فرمان الکتریکی پاسخهای رضایت بخشی را ارائه میدهد. مدل Signature، احساس پدال ترمز اطمینان بخشی داشت که بدون تأخیر و بدون لمس هنگام ترمز کار میکند.
CX-۵ در مقایسه با رقبایی که قدرت مشابه دارند میانگین تخمین EPA دارد. در داخل، مواد درجه یک و چیدمان خارق العاده آن را بسیار مجلل جلوه میدهد. پدال گاز لولایی کف نسبت به نسخه متداول که در بالای سطح زمین معلق است احساس بهتری دارد، فرمان خوش دست درست جلوی راننده است و با زاویه کمی جابجا نمیشود و همه صندلیهای جلو در یک ارتفاع برای راحتی مطلوب هستند.
چندین گوشه نیز در کابین برای نگهداری تلفنهای هوشمند و سایر موارد کوچک وجود دارد. به عنوان مثال، کنسول مرکزی دارای یک سینی عمیق در جلو و یک سطل آشغال مفید با یک قفسه قابل جدا شدن است.
اکنون هر مدل دارای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه نمایش لمسی ۱۰.۳ اینچی است که جایگزین نمایشگر قدیمی ۷.۰ اینچی میشود. رابط کاربری جدید هنوز هم میتواند از طریق یک کنترل کننده دوار و دکمه تنظیم صدا روی کنسول مرکزی و همچنین دستورات صوتی و دکمههای فرمان استفاده شود.
انتهای پیام/